Update kunstgrasveld

Kris Van Looveren

Gisteren werd tijdens de gemeenteraad de uitbetaling van de investeringssubsidie aan KWFC goedgekeurd.

"De aanleg van twee kunstgrasvelden door KWFC verloopt volgens plan. ๐—ง๐—ฒ๐—ด๐—ฒ๐—ป ๐Ÿญ ๐—ป๐—ผ๐˜ƒ๐—ฒ๐—บ๐—ฏ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ต๐—ผ๐—ผ๐—ฝ๐˜ ๐—ž๐—ช๐—™๐—– ๐—ฑ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—น๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—ถ๐—ป ๐—ด๐—ฒ๐—ฏ๐—ฟ๐˜‚๐—ถ๐—ธ ๐˜๐—ฒ ๐—ป๐—ฒ๐—บ๐—ฒ๐—ป. Ondertussen krijgen de plannen voor het ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜‚๐˜„๐—ฒ ๐—ต๐—ผ๐—ผ๐—ณ๐—ฑ๐—ด๐—ฒ๐—ฏ๐—ผ๐˜‚๐˜„ ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐—ธ๐—น๐—ฒ๐—ฒ๐—ฑ๐—ธ๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€, ๐—ธ๐—ฎ๐—ป๐˜๐—ถ๐—ป๐—ฒ ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป๐˜€๐˜‡๐—ฎ๐—ฎ๐—น ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ž๐—ป๐—ฎ๐—ฝ๐—ฝ๐—ฒ ๐——๐˜‚๐—ฟ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€ verder vorm. Met deze bouwwerken hopen de verenigingen begin 2024 te starten." Aldus Jan Coolsย bestuurslid KWFC.

Stemmen met volmacht

Op 9 juni zijn er federale, regionale en Europese verkiezingen. Dat betekent dat je kan bepalen wie jou mag vertegenwoordigen in de Kamer van volksvertegenwoordigers, het Vlaams Parlement en het Europees Parlement.ย

Alle meerderjarige Belgen hebbenย stemplicht. Dit betekent dat je moet gaan stemmen.ย Alle 16- en 17-jarige Belgen moeten ook voor het eerst gaan stemmen, maar enkel voor het Europees Parlement. Zij krijgen daar allemaal nog een uitnodiging voor.

Een volmacht geven

Als je een geldige reden hebt om niet te gaan stemmen, kan je een volmacht geven. Dit is ook niet verplicht.ย Geldige redenenย hiervoor zijn:ย

• als je in het buitenland zitย
  • als je moet werken (als werknemer of zelfstandige)ย
  • wegens ziekte of handicapย
  • als studentย
  • als je wegens vrijheidsberoving niet naar het stembureau kan komenย

als je wegens (geloofs)overtuiging niet naar het stembureau kan komen

Verkeersveiligheidsproject Vlaanderenstraat - Rijsvenenstraat i.s.m. Provincie Antwerpen

Elektrische deelauto's te huur aan het gemeentehuis

Voortaan kan je gebruik maken van twee elektrische deelautoโ€™s. Je kan kiezen uit een klein stadsautootje of een grotere bestelwagen. De autoโ€™s hebben een vaste parkeerplaats met laadpaal aan het gemeentehuis. De reservatie en registratie van de ritten verlopen via de Share Mobility app.