Eerste spadesteek voor twee kunstgrasvelden

Kris Van Looveren

Onder luid gejuich van de jeugd stak Burgemeester Dieter Wouters (CD&V) de middenstip eruit voor de eerste spadesteek van de twee kunstgrasvelden voor KWFC, samen met De Knappe Durvers zijn er plannen voor een nieuwe accommodatie.

“Dit is een mijlpaal in de geschiedenis van KWFC”, zei Jan Cools, bestuurslid van KWFC en voorzitter van de U21. “Met de kunstgrasvelden krijgen we meer mogelijkheden om te trainen. Trainingen moeten niet meer afgelast worden omwille van de slechte staat van het veld door het weer. Dit gaat de techniek van onze jongeren ook snel verbeteren.

Ook danszaal en nieuwe kantine
We zochten we contact met het lokaal bestuur. We wisten ook dat De Knappe Durvers op zoek waren naar een danszaal. We namen met hen contact op en zij stapten mee in de boot.” Kattegat krijgt een gloednieuwe accommodatie bestaande uit een kantine, een danszaal, sanitair en kleedruimtes. Dit gebouw komt tussen twee kunstgrasvelden omdat het hoofdterrein in de andere richting wordt gedraaid. Sportinfrastructuur Vlaanderen heeft het ingediende dossier goedgekeurd en het project krijgt 582.612 euro Vlaamse steun.

#kunstgrasveld #sporten #KWFC

Nieuwe Lourdesgrot in Gooreind

Nieuw ontwerp voor site Lourdesgrot in Gooreind

"Jef Van Campenhout van Studio Van Campenhout heeft de kunstwedstrijd voor het nieuwe ontwerp van de Lourdesgrot in Gooreind gewonnen. Zijn ontwerp Circulus Sanctus werd gekozen uit 48 inzendingen uit België en Nederland, door een jury bestaande uit afgevaardigden van de cultuurraad, erfgoedraad en de parochie."

"Met een geldprijs van 20.000 euro zal Studio Van Campenhout instaan voor de vervaardiging, levering en plaatsing van zijn ontwerp. Ook Eric Verhelst en Christiaan Billiet konden de jury bekoren met hun voorstel. Zij werden respectievelijk tweede en derde en ontvangen elk 300 euro voor hun ontwerp." Vertelt schepen van Cultuur Katrin Kempenaers (CD&V).

Lokale landbouwster mee op de Vlaamse lijst.

Een gedreven melkveehoudsters, Sabina Vandeweyer, die ijvert voor de bestaanszekerheid van alle land- en tuinbouwers. Sabina Komt op voor het Vlaams parlement.

Nationale parken, landschapsparken, sigmaplannen, natuurinrichtingsprojecten, natuurbeheersplannen, natuurherstel, mestdecreet, stikstof, gewasbescherming, waterbeheer, voorkooprechten door andere instanties … zorgen er voor dat land- en tuinbouwers hun werk niet meer fatsoenlijk kunnen doen.
Wij staan met onze beide voeten in de praktijk en worden zoals jullie er dagelijks mee geconfronteerd.
Het moet stoppen dit werkt voor geen enkele land- en tuinbouwer. Er moet zekerheid zijn voor alle boeren en zeker onze jonge land- en tuinbouwers.

Wuustwezelse kandidaten kleuren bovenlokale verkiezingen

Als enige gemeente in onze regio beschikt Wuustwezel over drie kandidaten voor de komende Vlaamse en nationale verkiezingen. Alle drie komen ze op voor CD&V.