Eerste spadesteek voor twee kunstgrasvelden

Kris Van Looveren

Onder luid gejuich van de jeugd stak Burgemeester Dieter Wouters (CD&V) de middenstip eruit voor de eerste spadesteek van de twee kunstgrasvelden voor KWFC, samen met De Knappe Durvers zijn er plannen voor een nieuwe accommodatie.

“Dit is een mijlpaal in de geschiedenis van KWFC”, zei Jan Cools, bestuurslid van KWFC en voorzitter van de U21. “Met de kunstgrasvelden krijgen we meer mogelijkheden om te trainen. Trainingen moeten niet meer afgelast worden omwille van de slechte staat van het veld door het weer. Dit gaat de techniek van onze jongeren ook snel verbeteren.

Ook danszaal en nieuwe kantine
We zochten we contact met het lokaal bestuur. We wisten ook dat De Knappe Durvers op zoek waren naar een danszaal. We namen met hen contact op en zij stapten mee in de boot.” Kattegat krijgt een gloednieuwe accommodatie bestaande uit een kantine, een danszaal, sanitair en kleedruimtes. Dit gebouw komt tussen twee kunstgrasvelden omdat het hoofdterrein in de andere richting wordt gedraaid. Sportinfrastructuur Vlaanderen heeft het ingediende dossier goedgekeurd en het project krijgt 582.612 euro Vlaamse steun.

#kunstgrasveld #sporten #KWFC

Elektrische deelauto's te huur aan het gemeentehuis

Voortaan kan je gebruik maken van twee elektrische deelauto’s. Je kan kiezen uit een klein stadsautootje of een grotere bestelwagen. De auto’s hebben een vaste parkeerplaats met laadpaal aan het gemeentehuis. De reservatie en registratie van de ritten verlopen via de Share Mobility app.

Verkeersveiligheid op den buiten.

In samenwerking met lokale landbouwers leren leerlingen van het vierde leerjaar van alle scholen van Wuustwezel, hoe zij veilig kunnen fietsen op landbouwwegen wanneer tractoren naderen.

145 ouderen kregen huisbezoek in 2023

In 2023 kregen 145 ouderen een aangenaam huisbezoek van één van de 15 vrijwilligers die via het dienstencentrum bij mensen thuis een gezellige babbel gaan maken.