Wijkoverleg Jukschot - Kapellenhof

Gerlinde Hublin

Vanuit cd&v vinden wij participatie, inspraak en dialoog heel belangrijk. Toen onze partij in 2021 terug in het bestuur kwam, lieten we in het addendum bij het bestuursakkoord opnemen dat het wijkoverleg nieuw leven zou worden ingeblazen.

Intussen zijn we al aan het derde wijkoverleg toe. Dit gaat door op 14 maart a.s. De bewoners van de wijk Jukschot – Kapellenhof zijn dan welkom om 20 uur in de Kapel (Handelslei 167). “We geven die avond heel wat informatie mee”, zo vertelt onze schepen voor participatie Katrien Schryvers, “Zo geven we toelichting over het digitale aanbod vanuit onze gemeente en over het mobiliteitsbeleid. De aanwezigen krijgen ook een woordje uitleg over de woonprojecten die het bedrijf DCA bouwt en over de werken aan het overstromingsgebied Kwikaard. Tenslotte zal dieper ingegaan worden over hoe mensen met een psychiatrische kwetsbaarheid in onze leefgemeenschap geïntegreerd worden. We laten hierbij telkens experten aan het woord en er is de gelegenheid om vragen te stellen, bezorgdheden te delen of suggesties te doen.”

Maar daar blijft het niet bij. De Zoerselaars zelf kunnen ook punten op de agenda zetten. Dit door op voorhand de thema’s door te geven waar men graag wat dieper op ingaat. Dat kan heel eenvoudig via het invulformulier www.zoersel.be/inschrijving-wijkoverleg.

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.

Eén duidelijk en vernieuwd reglement voor alle voordelen van de Z-pas

Sinds september 2014 hebben Zoerselaars met een beperkt inkomen recht op een Z-pas. Daarmee krijgen ze verschillende kortingen.