Wegdek Industriepark wordt vernieuwd!

Stelselmatig werd het industriepark in Beernem uitgebreid. De eerste fase van het industriepark ligt er ondertussen al meer dan 40 jaar. Tijd voor een grondige renovatie van de rijweg.

Volgens schepen van openbare werken Claudio Saelens (CD&V) heeft de hoofdas van het industriepark (tussen het tankstation en Belgosuc) zijn beste tijd gehad. “De betonplaten kraken en het beton brokkelt uit. We hebben in het verleden een aantal voorlopige herstellingen uitgevoerd. Dit is echter geen duurzame oplossing. De rijweg krijgt dagelijks heel wat zwaar vervoer te verwerken. Een grondige renovatie dringt zich op. Onlangs hebben we Studiebureau Jonckheere de opdracht gegeven om een aantal scenario’s uit te werken.”

Schepen voor lokale economie Ruben Strobbe (CD&V) sluit zich hier bij aan: “ We zullen in ieder geval in overleg gaan met de bedrijven zodat we de hinder tot een minimum kunnen beperken. We moeten er in ieder geval voor zorgen dat de bedrijven maximaal toegankelijk blijven. De huidige rijweg is opgebouwd in beton. Indien we opteren voor beton moet de renovatie gefaseerd gebeuren, beton moet immers een paar weken uitharden en mag dan niet bereden worden. Bij heraanleg in asfalt gaat dit veel vlotter. Uitvoering is voorzien in de loop van 2024. “

Afdelingsnieuws

Beernem behoort bij de koplopers op het vlak van openbare ledverlichting.

Ledverlichting plaatsen levert niet enkel energie- en kostenbesparing op, het is ook positief voor de uitstoot van CO2.

Brug E40 afgesloten tussen maandag 8 en vrijdag 12 april 2024!

In opdracht van het Agentschap Wegen en Verkeer krijgt de brug over de E40 een nieuwe laag asfalt. De werken worden uitgevoerd tussen maandag 8 april en vrijdag 12 april 2024 (uiteraard als het weer het toelaat).

aanpak van de parkeerproblemen in de Kardinaal Cardijnlaan en omgeving

De appartementsblok op de hoek van de Wingenesteenweg en de Kardinaal Cardijnlaan zorgt voor een grote parkeerdruk in de omgeving. Omwonenden vragen oplossingen en enkele handelszaken vragen kortparkeren.