Verkiezingsuitslag

Stephanie Reymen

Als cd&v Laakdal kenden we enkele spannende maanden. Maar liefst twee van onze Laakdalse cd&v-ers kwam op tijdens de afgelopen verkiezing. Tine stond op de derde plaats voor de federale lijst voor de Kamer en Chiel was de zesde opvolger voor het Vlaams Parlement. Dat ze beide een sterke campagne gevoerd hebben, staat buiten kijf. De resultaten spreken dan ook voor zich.

Onze partij werd verrast toen Tine in januari de vraag van cd&v nationaal kreeg om mee op te komen voor de federale verkiezingen. Ze zou op de derde plaats op de lijst komen. Veel tijd om na te denken kreeg ze niet. Na overleg met haar gezin en met de partij besloot Tine om ervoor te gaan. Een plaats in de Kamer zou een grote meerwaarde betekenen voor onze gemeente en voor de Kempen. De campagne ging van start. Borden werden geplaatst en verplaatst, brieven werden geschreven en verstuurd, talloze evenementen en markten werden bezocht. Verschillende cd&v-boegbeelden schreven aanbevelingsbrieven voor Tine en minister Dalle deelde een videoboodschap.

Gisteren was het dan zover. Na een zenuwslopende telling, kwam om 22u30 het verlossende nieuws: Tine rijft de zetel in de Kamer binnen! Ze haalt maar liefst 8991 stemmen en mag zich daardoor binnenkort Kamerlid noemen.

En dan is er nog Chiel. Als jongste cd&v-kandidaat in de provincie Antwerpen prijkte hij op de Vlaamse lijst als zesde opvolger. Hij kreeg de vraag om deel te nemen aan de verkiezing door zijn engagement als voorzitter van de jongerenafdeling van cd&v Laakdal en door zijn job als kabinetsmedewerker voor minister Jo Brouns. Met zijn 22 jaar vloog hij meteen enthousiast in de campagne. Samen met Tine schuimde hij de Kempen af en bleef hij in gesprek gaan met iedereen die hij tegenkwam.Ook minister Brouns nam voor Chiel een aanbevelingsboodschap op. Dit alles leverde Chiel maar liefst 1814 stemmen op.

Wij zijn als partij enorm fier op deze twee kleppers en staan als een blok achter hen. We zijn een sterk team en geloven erin dat we samen meer kunnen bereiken. Deze campagne toont aan dat cd&v Laakdal sterke banden heeft binnen de nationale partij. De aanbevelingsbrieven en video’s tonen aan dat ze ons kennen in Brussel. Deze nauwe banden maken ons een sterke lokale partij die vanop hoger niveau zaken kan verwezenlijken. We zijn dan ook helemaal klaar voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober!

Nieuws uit Laakdal

Klikpunt in Laakdal

Volwassenonderwijs Kempen opent een ’Klikpunt’ in de bibliotheek van Laakdal. Volwassenen kunnen er terecht met digitale vragen en vragen over leren.

Sanering van de Grote Laak

In september 2023 startten de saneringswerken aan de Grote Laak op Laakdals grondgebied. Er gaat een hele geschiedenis aan deze sanering vooraf. De vervuiling van de Laak gaat immers terug tot de jaren ’60 van de vorige eeuw. We leggen je in dit artikel uit hoe het zo lang heeft kunnen duren vooraleer er iets aan de vervuiling gedaan werd. De meerderheid van de Laakdalse inwoners heeft de Grote Laak immers nooit gekend als zuivere rivier. We gingen op gesprek bij Ludo Helsen, die zich, vanuit zijn functie als eerste burgemeester van Laakdal en later vanuit zijn functie bij Pidpa, inzette om iets aan deze vervuiling te doen.

Trouwen in Laakdal

Misschien ging je onlangs naar een trouwfeest en heb je er binnenkort een op de planning staan. De kans is groot, want het trouwseizoen is volop bezig. Ook in Laakdal wordt er nog volop getrouwd. Het gemeentebestuur is daar uiteraard heel blij mee en zorgt er dan ook voor dat trouwen in Laakdal in stijl gebeurt en met oog voor detail.