Veel gezelligheid op nieuwjaarsreceptie

Lukas Jacobs

Veel gezelligheid en een grote opkomst bij de nieuwjaarsreceptie van CD&V Kalmthout in het mooie Keienhof. Minster Annelies Verlinden was er de gastspreker en introduceerde haar nieuwe boek ‘Eerlijk gezegd’. Daarin pleit de minister voor authenticiteit en verbinding. Voorzitter Jorgo Van Ginneken en burgemeester & lijsttrekker Lukas Jacobs keken er vooruit naar de gemeenteraadsverkiezingen op 13 oktober. Samen met onze mandatarissen, nieuwe kandidaten en veel sympathisanten klonken we op het nieuwe jaar en een ‘respectvol 2024’.

Nieuws uit Kalmthout

D’Achterwij wordt nieuw ontmoetingsplein in Achterbroek

Op vrijdag 22 maart startte officieel de aanleg van ‘d’Achterwij’ in Achterbroek. De gemeente Kalmthout, vrijwilligers en inwoners van Achterbroek verzamelden er om samen de eerste aanplanting te doen. D’Achterwij wordt een nieuwe, groene ontmoetingsplek in Achterbroek

Nieuw infokantoor voor Visit Kalmthout

De gemeente Kalmthout vernieuwt de komende maanden haar toeristisch infokantoor Visit Kalmthout. “Met de nieuwe inrichting gaan we voor een meer hedendaagse stijl en creëren we meer beleving voor de bezoeker”, zegt schepen voor toerisme Sandra Hoppenbrouwers. Het nieuwe infokantoor opent in oktober 2024.

Gemeente Kalmthout tekent bezwaar aan tegen opheffing van bescherming oude gemeentehuis

Vlaams minister voor Onroerend Erfgoed Matthias Diependaele besliste recent om de bescherming als monument van het oude gemeentehuis in Kalmthout ‘voorlopig’ op te heffen. “Als gemeente Kalmthout dienen we een bezwaarschrift in tegen deze beslissing”, zegt burgemeester Lukas Jacobs. “De gevel van het oude gemeentehuis uit 1863 vormt een zeer herkenbaar dorpszicht. De erfgoedwaarde ervan is al die tijd goed bewaard gebleven.” Het openbaar onderzoek over het besluit start op maandag 11 maart en loopt tot 9 april 2024.