Tijdelijke hondenweide te Loenhout

Pieter Cools

Lokaal bestuur vindt tijdelijke oplossing voor hondenweide in Loenhout

De speelweide van de oude kleuterschool aan de Palmbosstraat en de Bareelstraat zal na enkele aanpassingen op korte termijn beschikbaar zijn voor honden en hun baasjes uit de buurt.

Schepen Pieter Cools is verheugd over de nieuwe ontwikkelingen: "De vraag voor een hondenweide in Loenhout was de afgelopen maanden meermaals gesteld via de gemeenteraad en (sociale) media. We zijn blij dat we deze tijdelijke oplossing kunnen bieden aan onze inwoners."

Na vandalisme was de speelweide volledig afgesloten, maar nu de oude kleuterschool volledig is leeggehaald, kan de weide snel worden omgebouwd tot een hondenweide. Het terrein van zo'n 2.000 m² groot zal de komende weken aanpassingen ondergaan om het veilig te maken voor de honden en hun baasjes.

De tijdelijke hondenweide zal open blijven tot aan de start van de toekomstige werken aan ‘site Stoffezandstraat’ (oude kleuterschool en de parochiezaal). Momenteel zitten deze werken nog in de ontwerpfase. Het lokaal bestuur heeft daarom de tijd om een geschikte, definitieve locatie te vinden in Loenhout en daarvoor de nodige budgetten te voorzien.

De tijdelijke hondenweide is bereikbaar via de wandel- en fietsverbinding tussen de Palmbosstraat en de Bareelstraat, langs beide kanten. Dit was de achteringang van de oude kleuterschool. De exacte openingsdatum van deze tijdelijke weide kan op dit moment nog niet worden meegedeeld, maar het lokaal bestuur hoopt zo snel mogelijk hierover te communiceren.

Verkeersveiligheidsproject Vlaanderenstraat - Rijsvenenstraat i.s.m. Provincie Antwerpen

Elektrische deelauto's te huur aan het gemeentehuis

Voortaan kan je gebruik maken van twee elektrische deelauto’s. Je kan kiezen uit een klein stadsautootje of een grotere bestelwagen. De auto’s hebben een vaste parkeerplaats met laadpaal aan het gemeentehuis. De reservatie en registratie van de ritten verlopen via de Share Mobility app.

Verkeersveiligheid op den buiten.

In samenwerking met lokale landbouwers leren leerlingen van het vierde leerjaar van alle scholen van Wuustwezel, hoe zij veilig kunnen fietsen op landbouwwegen wanneer tractoren naderen.