Thuis in Kalmthout

Lukas Jacobs

Ons huis-aan-huismagazine 'Thuis in Kalmthout' laat de 14 mandatarissen van CD&V Kalmthout aan het woord. Burgemeester Lukas Jacobs, die werd aangeduid als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 13 oktober, kijkt terug naar de vele realisaties en de toekomstige uitdagingen. "Het gaat goed met Kalmthout", klinkt Lukas overtuigd. Schepenen Silke Lathouwers, Jef Van den Bergh, Jan Oerlemans, Sandra Hoppenbrouwers en Maarten De Bock verwijzen ook naar verschillende projecten waar ze hard aan gewerkt hebben. Met o.a. de Kalmthoutse energiepremies, nieuwe fietspaden, de promotie voor de landbouw, een groot bufferbekken en de mooie gymhal op het Sportpark.

Ook de gemeenteraadsleden staan stil bij uiteenlopende realisaties: Cindy De Roeve verwijst naar het belang van zorg en welzijn in Kalmthout, Didier Van Aert schetst zijn rol als fractieleider in de gemeenteraad, Dieter Beyers kijkt vooruit naar de nieuwe betaalbare verkaveling in Nieuwmoer en Stefanie Van Looveren promoot onze deelfietsen in Kalmthout. Raadslid Wies Peeters is blij met de werking van het dorpshuis in Achterbroek, Lies Van den Keybus komt aan het woord als vrijwilliger in de basisschool van Nieuwmoer, Jorgo Van Ginneken onderstreept het belang van de groene woonomgeving in Heide en Lea Van Looveren vraagt aandacht voor de ouderen in onze gemeente.

'Thuis in Kalmthout', met die slogan trekt CD&V naar de kiezer in het najaar. Met nieuwe en vertrouwde kandidaten, uit de verschillende wijken van Kalmthout, die als een ploeg wil verder bouwen aan het beleid in onze mooie gemeente. Een lokaal beleid met heel wat nieuwe uitdagingen op vlak van verkeersveiligheid, kinderopvang, zorg en gezondheid, cultuur, lokale economie, jeugd, milieu, openbare werken, wonen, ouderen, sport, financiën, enz.

Nieuws uit Kalmthout

CD&V Kalmthout presenteert volledige lijst

Met het boekje ‘Thuis in Kalmthout’ lanceert de lokale CD&V-afdeling de 25 kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen op 13 oktober. Het is een mix van ervaren en nieuwe kandidaten, met opvallend veel jongeren op de lijst.

Nieuwe Kalmthoutse cadeaubon ondersteunt lokale handelaars

De Kalmthoutse cadeaubon is al meer dan 25 jaar een fijn cadeau waarmee je in heel wat handelszaken terechtkan. Vanaf 1 juni komt er naast de papieren bon ook een digitale versie. “De vernieuwde manier van werken heeft heel wat voordelen, zowel voor de klant als voor de handelaar”, zegt burgemeester Lukas Jacobs, bevoegd voor de lokale economie bij gemeente Kalmthout. “Met de lancering van deze nieuwe Kalmthoutse cadeaubon stimuleren we onze inwoners om nog meer lokaal te kopen”.

D’Achterwij wordt nieuw ontmoetingsplein in Achterbroek

Op vrijdag 22 maart startte officieel de aanleg van ‘d’Achterwij’ in Achterbroek. De gemeente Kalmthout, vrijwilligers en inwoners van Achterbroek verzamelden er om samen de eerste aanplanting te doen. D’Achterwij wordt een nieuwe, groene ontmoetingsplek in Achterbroek