Stem Dennis en Els: uw beste keuze voor Pelt!

Niels Valkenborgh

Op zondag 9 juni zijn het Vlaamse, nationale en Europese verkiezingen.

Pelt is gebaat met een sterke afvaardiging in Brussel.

Geef daarom uw waardevolle stem aan onze Peltse kandidaten Dennis en Els.

Selectieve vallen Aziatische hoornaar: nog tot half juni koninginnen vangen

Begin mei stelde de gemeente Pelt selectieve vallen ter beschikking om de koninginnen van de Aziatische hoornaar te vangen. Sindsdien werden al elf koninginnen gevangen en twee embryonesten vernietigd. De vallen kunnen nog tot half juni blijven staan. Tegen dan zullen de laatste koninginnen uitgevlogen zijn.

Fotoclub Digipelt toont hun werk in nieuwe tentoonstelling ‘Artistic in the Street’

Nog tot zondag 8 september kan je in CC Palethe naar de tentoonstelling ‘Artistic in the Street’ van de Peltse fotoclub Digipelt. Het is al zes jaar geleden dat de fotoclub haar werken nog kon tonen aan het grote publiek.

Meer dan 4.000 Peltenaren vieren vrijdag ‘Dag van de Buren’

Morgen, vrijdag 31 mei wordt in Pelt de ‘Dag van de Buren’ gevierd. Niet minder dan 91 lokale buurtinitiatieven – of meer dan 4.000 Peltenaren - nemen deel aan het initiatief. Het gemeentebestuur ondersteunt elk buurtinitiatief tijdens de ‘Dag van de Buren met een budget van €90. Dat bedrag kunnen ze inruilen voor drank en/of hapjes bij een lokale handelaar naar keuze.