Sem Vanhessche legt eed af als CD&V-raadslid in Zwevegem.

Vic Ravelingeen

In opvolging van Stefaan Bonte heeft Sem Vanhessche (leeftijd?) in de raadzitting op 26 februari 2024 de eed afgelegd om vanaf 1 maart te zetelen in de Gemeente - en OCMWraad van Zwevegem.

Met de aanstelling van Sem, krijgt de CD&V fractie er een ervaren en gedreven raadslid bij! Tijdens de legislatuur 2013-2018 zetelde Sem als Gemeenteraadslid. Sinds 2 januari 2019 is Sem Lid van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst. Een mandaat dat hij zal blijven uitoefenen tot het einde van deze legislatuur.

Sem, die ook voorzitter is van Jong CD&V Zwevegem, beschikt over de nodige kennis en ervaring om een waardevolle bijdrage te leveren aan onze lokale politiek. Als partij zijn we verheugd met de komst van Sem om onze fractie te versterken en samen te werken aan een nog beter Zwevegem. Speerpunten voor Sem zijn zorg, jonge gezinnen en cultuur, dit vanuit zijn professionele en persoonlijke achtergrond.

Sem (33), geboren en getogen Zwevegemnaar, woont op de Europawijk, is gehuwd met Kimberly en de trotse papa van Briek en Ode. Beroepshalve is hij Algemeen directeur van VZW De Hoge Kouter VZA - MFC – RTH, een voorziening voor jongeren met een beperking in Kortrijk.

Sem geniet van het leven met familie en vrienden en beleeft Cultuur in al zijn facetten, dit als lid, bestuurslid en saxofonist bij coverband Am’Brass en Calypso Performance Ensemble. Sem is lid van de buurtraad Europawijk en in Beweging.net

Zwevegem nieuws

Eerste steenlegging onderwijs- en vrijetijdscampus Kappaert.

In aanwezigheid van Vlaams volksvertegenwoordiger Loes Vandromme, tevens ook voorzitter OVSG, vond vanmiddag de eerste steenlegging plaats van de creatieve onderwijs- en vrijetijdscampus Kappaert in Zwevegem.

Isabelle Degezelle en Raf Deprez steunen cd&v West-Vlaanderen.

De provinciale partijraad van cd&v West-Vlaanderen heeft afgelopen zaterdag de volledige lijsten voor de verkiezingen van 9 juni goedgekeurd. Onze afdeling kan twee kandidaten afleveren voor de verkiezingen.

Sterrenregister én vermelding op het geboorteplekje voor stilgeboren kindjes.

Ouders die hun kindje in de zwangerschap verliezen, ongeacht de duur van de zwangerschap, kunnen voortaan hun sterrenkindje symbolisch registreren in Zwevegem. Als ouders dit wensen, kan de naam van hun sterrenkindje ook op de zuil bij het geboorteplekje komen.