Sarah De Keyser wordt onze lijsttrekker in 2024, Eric Janssens onze lijstduwer!

Sarah De Keyser

De gemeenteraadsverkiezingen van 2024 liggen nog meer dan een jaar voor ons, maar CD&V Sint-Katelijne-Waver weet alvast met welke lijsttrekker en -duwer ze naar de stembusgang trekken. Sarah De Keyser prijkt bovenaan de lijst, terwijl Eric Janssens de laatste plek krijgt. “We willen onze mooie gemeente verder uitbouwen”, zeggen ze. (Stijn VDS)

De partijraad van CD&V Sint-Katelijne-Waver duidde Sarah De Keyser aan als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2024. De Keyser is momenteel schepen van onder meer Onderwijs en is ook actief op het kabinet van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden. Ze krijgt eerste schepen Eric Janssens in steun als lijstduwer. Hij behaalde bij de vorige stembusgang de meeste voorkeurstemmen.

“Ik ben enorm vereerd door het vertrouwen dat ik van onze afdeling krijg. Het was een uitdagende periode, en er zijn enkele zaken in gang gezet die ik heel graag wil voortzetten”, aldus De Keyser, die als schepen van Gezondheid onder meer geconfronteerd werd met de coronacrisis. “Bij het begin van de vorige legislatuur werd er gekozen voor vernieuwing. Ik was toen amper 25 jaar. Nu zet ik een nieuwe stap, met iets meer ervaring en nog meer plannen en ideeën voor onze gemeente.”

Nieuwe generatie

Ook lijstduwer Eric Janssens stapt naar eigen zeggen met veel energie in de nieuwe campagne. “Het valt me op dat heel wat jonge mensen met ons meedoen. De nieuwe generatie gelooft in ons verhaal”, zegt Janssens, die ook begrip heeft voor de groeiende aversie tegenover de politiek. “Veel mensen zijn teleurgesteld in de politiek in het algemeen. Voor iedereen goed doen, kan ook niet. Maar laat ons met z’n allen meewerken aan de verdere uitbouw van de mooie gemeente die Sint-Katelijne-Waver is.”

CD&V is ervan overtuigd dat het met een sterke lijst naar de verkiezingen van 2024 zal kunnen trekken. “Heel wat mensen hebben al aangegeven dat ze op onze lijst willen staan”, zegt lokaal voorzitter Björn Cloots. “Binnenkort maken we al enkele namen bekend. We willen vooral opkomen voor de belangen van onze plaatselijke bevolking en ons niet laten dicteren door de nationale politiek.”

(Stijn VDS)

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Maar liefst 3 Katelijnese kandidaten op de hogere cd&v-lijsten in juni!

Dat het een druk verkiezingsjaar wordt, is intussen wel duidelijk. Vanuit Sint-Katelijne-Waver zullen er maar liefst drie cd&v-ers op de bovenlokale lijsten staan. Al even was geweten dat Liesbet Sommen de tweede plek zal bekleden op de Europese lijst. Ook onze jongste kandidaat Hinse Wouters zal je op de lijst terugvinden (Vlaams, plaats 27) en onze lijsttrekster Sarah De Keyser op de federale lijst (plaats 5).

Nieuwe toegankelijke bushalte langs Mechelbaan

Deze legislatuur vormden we al enkele bushaltes om tot volledig toegankelijke bushaltes. Nu is het de beurt aan de bushalte langs de Mechelbaan tussen de Wolvenstraat en de Oude Bergstraat.

Primeur in onze gemeente: een natuurbegraafplaats!

Binnenkort heeft onze gemeente een eigen natuurbegraafplaats. Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver start eind deze week met de aanleg. Het is de bedoeling dat vanaf juli mensen hier hun laatste rustplaats kunnen vinden.