Provincie Antwerpen verkoopt het Suske en Wiske Museum aan ondernemer Luc Van Thillo van het technologie- en funpark Robotland. Daarmee wordt de werking van het museum in Kalmthout gegarandeerd. De gemeente Kalmthout was actief betrokken bij de overnameprocedure van het museum.
Burgemeester Lukas Jacobs : "Willy Vandersteen had een sterke band met Kalmthout en is hier ook ereburger. Suske en Wiske zijn al vele jaren toeristische uithangborden van Kalmthout en de strips worden nog steeds gemaakt in de Studio Vandersteen in Heide. Daarom ijverde de gemeente Kalmthout voor een behoud van het museum. De gemeente zet mee haar schouders onder dit nieuwe verhaal en blijft actief meewerken om het museum een nieuwe toekomst te geven. Zo blijft de band tussen Kalmthout en Suske en Wiske verzekerd.
Alle info: https://kalmthout.be/robotland-neemt-suske-en-wiske-museum-over/