Robotland neemt Suske en Wiske museum over

Publicatiedatum

Auteur

Didier Van Aert

Deel dit artikel

Provincie Antwerpen verkoopt het Suske en Wiske Museum aan ondernemer Luc Van Thillo van het technologie- en funpark Robotland. Daarmee wordt de werking van het museum in Kalmthout gegarandeerd. De gemeente Kalmthout was actief betrokken bij de overnameprocedure van het museum.

Burgemeester Lukas Jacobs : "Willy Vandersteen had een sterke band met Kalmthout en is hier ook ereburger. Suske en Wiske zijn al vele jaren toeristische uithangborden van Kalmthout en de strips worden nog steeds gemaakt in de Studio Vandersteen in Heide. Daarom ijverde de gemeente Kalmthout voor een behoud van het museum. De gemeente zet mee haar schouders onder dit nieuwe verhaal en blijft actief meewerken om het museum een nieuwe toekomst te geven. Zo blijft de band tussen Kalmthout en Suske en Wiske verzekerd.

Alle info: https://kalmthout.be/robotland-neemt-suske-en-wiske-museum-over/

Nieuws uit Kalmthout

Nieuw speelterrein De Roerdomp: spelen, ontdekken, maar bovenal genieten

De speelzone van De Roerdomp (Nieuwmoer) kreeg een volledige heraanleg. Vandaag ligt er een speelse, groene ontmoetingsplek waar kinderen van alle leeftijden hun ding vinden — en waar ook ouders en buurtbewoners graag vertoeven.

Heraanleg hoofdingang Kalmthoutse Heide is klaar: “Dit is de etalage van Kalmthout”

Jaarlijks steken circa 150.000 wandelaars de Putsesteenweg over naar het Grenspark Kalmthoutse Heide. Dat doen ze nu van bij een volledig vernieuwde hoofdingang, waarbij ook de gebouwen van Visit Kalmthout en De Vroente beter tot hun recht komen. “Deze onthaalpoort is de etalage van Kalmthout en de belangrijkste ontmoetingsplaats voor wie naar onze gemeente komt om van de natuur te genieten”, zegt burgemeester Lukas Jacobs, ook voorzitter van Grenspark Kalmthoutse Heide.  

Duurzaam en inclusief : Kalmthout investeert in herbruikbare bekers

Kalmthout schakelt definitief over op herbruikbare bekers voor evenementen van erkende verenigingen, scholen en buurtfeesten. De gemeenteraad keurde het reglement daarvoor goed op maandag 23 februari. “De herbruikbare bekers zijn een logische stap’, vertelt burgemeester Lukas Jacobs. “Zo zorgen we voor minder afval en een duidelijk signaal dat we als gemeente duurzamer willen werken.”