Robert Maenhout op bezoek in Sint-Gillis-Waas met CD&V senioren Meetjesland

Tamara Van Assel

De jaarlijkse uitstap van CD&V- senioren Meetjesland ging dit jaar naar Sint-Gillis-Waas.

Ze werden daar hartelijk ontvangen door burgemeester en volksvertegenwoordiger Maaike De Rudder.
Als gastsprekers waren ook aanwezig Stijn De Roo en staatssecretaris Nicole De Moor, die ook geboren is in Sint-Gillis-Waas en in deelgemeente De Klinge woont.
Onze Robert Maenhout, als voorzitter CD&V- senioren Sint-Laureins, en Jenny waren ook van de partij.

Patrick De Greve maakt op Lente-ontbijt bekend dat hij lijsttrekker is

Op zondag 24 maart jl. gaf CD&V Sint-Laureins voor de 3de keer onder de noemer Lente in Sente, hun lente-ontbijt.
Tijdens het ontbijt werd de lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in oktober bekend gemaakt nl. Patrick De Greve.
Onder welke naam zijn partij zal opkomen naar de kiezer, bleef nog een geheim.

Patrick De Greve naar de Federale verkiezingen

Op zaterdag 24 februari 2024 werden de provinciale kandidaatslijsten voor de Europese, Federale en Vlaamse verkiezingen voorgelegd aan de leden van het provinciaal bestuur van CD&V - Oost-Vlaanderen.

Oude pastorij Waterland-Oudeman opnieuw te koop

Het gemeentebestuur van Sint-Laureins zet de voormalige pastorij van Waterland-Oudeman, voor de tweede keer in evenveel jaar, in de uitverkoop. “Overbodig gemeentelijk patrimonium dat we niet meer gebruiken”, noemde schepen Hugo Coene (Samen) het pand tijdens de jongste gemeenteraad. CD&V is niet gediend met de verkoop.