Reflecterende huisnummers

Stephanie Reymen

De gemeente Laakdal start een proefproject rond de verdeling van reflecterende huisnummers. Het project wordt in verschillende fases uitgerold. Het verloop zal worden geëvalueerd en bijgeschaafd indien nodig. De reflecterende huisnummers moeten ervoor zorgen dat de hulpdiensten zo snel mogelijk het juiste adres vinden.

De Laakdalse gemeenteraad besliste dat er reflecterende huisnummers moeten komen. Om ervoor te zorgen dat de plaatjes bij de meer dan 8000 huishoudens op de correcte plaats terecht komen, stelde de gemeente een stappenplan op. De reflecterende huisnummers worden gratis verdeeld.

In een eerste fase worden er per deelgemeente straten geselecteerd. De inwoners van die straten krijgen per post hun nummer toegestuurd, samen met instructies. Ze dienen aan te duiden waar ze het huisnummer, volgens de richtlijnen, willen laten hangen. Medewerkers van de gemeente komen het nummer dan ophangen. De bewoner mag het nummer ook zelf ophangen, de gemeentemedewerkers komen dan controleren of de plaatsing correct gebeurd is. Na evaluatie van deze eerste fase zullen stapsgewijs de andere Laakdalse straten volgen.

“Het wordt een heus huzarenstuk om ervoor te zorgen dat alle reflecterende huisnummers binnen de vooropgestelde timing op de juiste plaats hangen” aldus burgemeester en schepen van Veiligheid, Tine Gielis. “Door de uitrol gefaseerd te doen kunnen we de werking steeds bijsturen. Het is een verhaal dat we samen met de burgers willen uitrollen waarbij de veiligheid van onze inwoners primeert.”

Nieuws uit Laakdal

Minister Verlinden maakt de verkiezingen toegankelijk

Op 9 juni worden in ons land de regionale, federale en Europese verkiezingen georganiseerd door de FOD Binnenlandse Zaken. Minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden stelde vandaag enkele maatregelen voor die deze stembusgang zo vlot én inclusief mogelijk moeten laten verlopen. “Binnen 32 dagen vieren we de hoogmis van onze democratie: de verkiezingen. Het is belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zo goed geïnformeerd mogelijk hun stem uitbrengen. Daarom willen het verkiezingsproces én onze stembureaus zo toegankelijk mogelijk maken voor al onze inwoners”, aldus minister Verlinden.

Sportbeleving in Laakdal

De sportwereld is in beweging. Welke uitdagingen staan de sport in de toekomst te wachten? Met welke trends moeten beleidsmakers in de sport rekening houden?

Week van de Korte Keten

De Week van de Korte Keten vindt dit jaar plaats van 18 tot 26 mei. Net als elk jaar worden lokale producten in de kijker gezet bij consumenten. Tijdens deze editie wordt er extra aandacht besteedt aan samenwerkingen tussen lokale producenten en ondernemers, die met de producten aan de slag gaan.