Paaltjesbeleid

Karolien Mondelaers

Schepen Schepers voelt zich een beetje... voor paal gezet.

Een zoveelste aflevering in het "trial & error" mobiliteitsbeleid van Hasselt. Hoelang mag schepen Schepers dit pijnlijk falend beleid nog verderzetten in naam van het stadsbestuur?
Dinsdagavond vroeg onze fractie, voor de zoveelste keer, achter de visie van al de opduikende paaltjes. "We doen alles in overleg met de plaatselijke bevolking, volgens objectieve metingen en met goed doordachte studies", gaf schepen Schepers aan in zijn betoog. Een gewaarschuwd man telt voor twee, maar niet zo bij de Hasseltse schepen van mobiliteit.
Nog geen 24u later stellen we tal van nieuwe paaltjes vast in Stevoort, Banneux, Godsheide, Kuringen... Geen nood, de meeste worden snel terug weggehaald.
In het mooie Stevoort slaagde men er zelfs in om de paaltjes recht voor de hoofdingang van OC Steborg te plaatsen. Vol ongeloof reageert de Stevoortse bevolking en 18u na plaatsing wordt alles weer weggehaald. Zo heeft Hasselt gisteren een nieuw wereldrecord gevestigd voor de kortst mogelijke tijd tussen plaatsen en weghalen van paaltjes op het openbaar domein.
Op de Trichterterheideweg dook ook in het midden van de weg een paaltje op dat resulteerde in een lastige ochtendspits. Wie bedenkt deze ingrepen allemaal?
cd&v Hasselt ijvert voor verkeersveiligheid in overleg met de plaatselijke bevolking, maar zal zich blijven verzetten tegen dit ondoordacht beleid van gissen en missen.

Limburg investeert

Gedeputeerde van economie Tom Vandeput, tevens gemeenteraadslid voor CD&V Hasselt, maakt 3,5 miljoen euro vrij om 13 SALKturbo-projecten rond ondernemerschap en inclusieve samenleving uit te voeren.

Week van de vrijwilliger

Vrijwilligers zijn de lichtpuntjes op onze aarde.
Zij zijn voor ons allen van onschatbare waarde.
Hun werk zorgt voor warmte in de maatschappij.
En dat alles belangeloos, ten gunste van jou en mij.

Sparkx in Hasselt - Welkom

cd&v Hasselt leest het graag. 50 sporten onder 1 dak, het grootste sportpretpark van Europa en dat in ons mooie Hasselt!
De bouw van deze site werd vergund met cd&v Hasselt aan het roer en 280 jobs in het vooruitzicht. Vandaag, 6 jaar later, is de ontwikkeling een groot succes geworden.