Nieuwe Kalmthoutse cadeaubon ondersteunt lokale handelaars

Lukas Jacobs

De Kalmthoutse cadeaubon is al meer dan 25 jaar een fijn cadeau waarmee je in heel wat handelszaken terechtkan. Vanaf 1 juni komt er naast de papieren bon ook een digitale versie. “De vernieuwde manier van werken heeft heel wat voordelen, zowel voor de klant als voor de handelaar”, zegt burgemeester Lukas Jacobs, bevoegd voor de lokale economie bij gemeente Kalmthout. “Met de lancering van deze nieuwe Kalmthoutse cadeaubon stimuleren we onze inwoners om nog meer lokaal te kopen”.

Fysiek en online te koop

“Je koopt een cadeaubon vanaf 1 juni aan in het toeristisch infokantoor Visit Kalmthout of aan het onthaal van het gemeentehuis. De nieuwe bon heeft de grootte van een bankkaart, wat compacter is dan de vorige versie”, weet Sandra Hoppenbrouwers, schepen van Toerisme. “Je kan de cadeaubon ook online aanschaffen via de webshop van Visit Kalmthout. Op die website, of via de QR-code van de bon zelf, kan je het overblijvende saldo checken. De nieuwe bon is bovendien twee jaar geldig vanaf het moment van aankoop.”

Kosteloos voor handelaars

“Je kan de bon niet enkel op papier maar ook als QR-code op je smartphone downloaden”, zegt burgemeester Lukas Jacobs “Je betaalt met die QR-code bij  de deelnemende handelaars. Ook nieuw is dat je de bon in meerdere keren kan opgebruiken én bij verschillende handelaars.  Deze bon is voortaan ook volledig kosteloos voor de deelnemende handelaars. Er volgt bovendien een snelle en automatische maandelijkse uitbetaling. De handelaar moet daarvoor geen actie meer ondernemen.”

Overgangsperiode voor oude bons

Wie nog bons van Toerisme Kalmthout heeft, kan daarmee nog terecht bij de handelaars die partner zijn van die bon. Schakel je liever over op de nieuwe bon? Spring dan even binnen bij Visit Kalmthout. Daar zetten de medewerkers met plezier het bedrag over op een nieuwe Kalmthoutse cadeaubon.

“Handelaars die geïnteresseerd zijn om met de nieuwe cadeaubon te werken, kunnen zich eenvoudig zelf online aanmelden. Alle informatie daarover vind je op www.visitkalmthout.be/cadeaubon”, weet Sandra Hoppenbrouwers. “Je kan ook contact opnemen met Visit Kalmthout voor meer informatie.”

“We hopen dat we met de lancering van deze Kalmthoutse cadeaubon onze inwoners stimuleren om nog meer lokaal te kopen. En met het einde van het schooljaar in zicht, is het de ideale manier om de juf of meester te bedanken”, besluit Lukas Jacobs.

Nieuws uit Kalmthout

CD&V Kalmthout presenteert volledige lijst

Met het boekje ‘Thuis in Kalmthout’ lanceert de lokale CD&V-afdeling de 25 kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen op 13 oktober. Het is een mix van ervaren en nieuwe kandidaten, met opvallend veel jongeren op de lijst.

D’Achterwij wordt nieuw ontmoetingsplein in Achterbroek

Op vrijdag 22 maart startte officieel de aanleg van ‘d’Achterwij’ in Achterbroek. De gemeente Kalmthout, vrijwilligers en inwoners van Achterbroek verzamelden er om samen de eerste aanplanting te doen. D’Achterwij wordt een nieuwe, groene ontmoetingsplek in Achterbroek

Nieuw infokantoor voor Visit Kalmthout

De gemeente Kalmthout vernieuwt de komende maanden haar toeristisch infokantoor Visit Kalmthout. “Met de nieuwe inrichting gaan we voor een meer hedendaagse stijl en creëren we meer beleving voor de bezoeker”, zegt schepen voor toerisme Sandra Hoppenbrouwers. Het nieuwe infokantoor opent in oktober 2024.