Nieuw ruimtelijk uitvoeringsplan voor Villa Quinta

omgeving

Luc Kennis

Velen herinneren zich Villa Quinta als een gezellig koffiehuis waar je na een wandeling of fietstocht even kon verpozen. Ondertussen staat het gebouw al verschillende jaren leeg. Een aantal jaren geleden maakte de gemeente een ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) op. “De bedoeling was om er opnieuw een taverne te kunnen uitbaten”, vertelt toenmalig schepen van ruimtelijke ordening Katrien Schryvers, “Gelet op de actuele slechte staat van het gebouw is dit echter niet meer uitvoerbaar. Op de gemeenteraad van dinsdag ll. beslisten we dan ook om dat RUP aan te passen, zodat de eigenaar een aantal plannen die hij voor de site heeft, zou kunnen waarmaken.”

“De eigenaar wil er immers een nieuw gebouw zetten waar ook een bed & breakfast zou kunnen worden uitgebaat”, gaat schepen Luc Kennis verder, “Daarbij zal ook voorzien worden in de mogelijkheid om opnieuw een kleinschalige drinkgelegenheid te creëren. Vanuit cd&v juichen wij zo’n ontmoetingsplek alvast toe. Voor wie gaat wandelen of fietsen kan het dan een nieuwe, welkome plek worden om bij te tanken en uit te blazen als het warm is of op te warmen als het koud is.”

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.

Eén duidelijk en vernieuwd reglement voor alle voordelen van de Z-pas

Sinds september 2014 hebben Zoerselaars met een beperkt inkomen recht op een Z-pas. Daarmee krijgen ze verschillende kortingen.