Moeilijke beslissingen bij opmaak begroting

Polien Willems

CD&V Herentals gaat voluit voor een stad die karakter uitstraalt, die toekomstgericht is en waar iedereen zich welkom voelt. Om die ambities te verwezenlijken in een snel veranderende wereld, moeten we ons als bestuur bijzonder flexibel opstellen. Waar we echter niet van afwijken? De mensgerichte aanpak. Dat is en blijft de rode draad van het beleid waarmee CD&V Herentals onze warme en gezellige stad leidt.

Wie goed wil besturen, heeft vaak moeilijke knopen door te hakken. Zoals reeds officieel aangekondigd door het stadsbestuur, moet het meerjarenplan noodgedwongen worden aangepast. Zo zullen een pakket aan investeringen alsook niet-vitale werkingskosten worden geschrapt. De achterliggende reden? Onze stad financieel gezond houden ondanks de uitdagende economische en mondiale omstandigheden.

Concreet? Wij investeren nog meer in mensen en in een nog socialer beleid in plaats van in bakstenen. De stad Herentals is gebouwd op een mensgericht beleid en die sterke fundering moet in alle gevallen gewaarborgd blijven.
CD&V Herentals wil iedere inwoner bedanken om die inspanningen samen met ons te verwezenlijken en zo verder te bouwen aan de allermooiste stad van Vlaanderen.

Nieuws uit Hertals

Bart Michiels trekt de lijst in Herentals

De huidige Herentalse schepen van Sociale Zaken Bart Michiels (CD&V) wordt in oktober de lijsttrekker van CD&VPLUS. “We plaatsen een PLUS achter de naam van onze partij omdat het beleid een plus nodig heeft”, zegt Michiels. Uittredend burgemeester Mien Van Olmen (CD&V) wordt straks lijstduwer en beslist later over haar politieke toekomst.

Wereldalsquiz levert 600 euro op

CD&V-Herentals organiseerde op 15 maart een succesvolle Wereldtals-quiz. De opbrengst van €600 schonk de partij  vanmiddag integraal aan vzw Opweg, een van de organisaties die dag in dag uit van Herentals een inclusievere stad maken. Opweg gaat het bedrag ook heel inclusief en diversiteitsgericht inzetten, en o.a. gebruiken voor spelletjes en activiteiten naar hun bijzondere doelgroepen.

cd&v nieuwjaarsreceptie 2024

Hotel Karmel liep vanmiddag gezellig vol voor de lokale CD&V nieuwjaarsreceptie.  Illusionist Kim Dèrvan gaf er een origineel optreden tussen en met het publiek.  'Gaat deze Illusionist het tij voor de CD&V doen keren bij de verkiezingen in juni en vooral die in oktober bij de lokale gemeenteraad?', klonk het in de wandelgangen.

De nationale peilingen blijven dieptepunten geven voor de eens zo populaire CVP - nu CD&V - met dramatische prognoses : 11%.

Gaat het in 2018 coalitie vormen van CD&V Herentals met de separatisten van N-VA en het als een blok laten vallen van Vooruit (ex-Sp.a) invloed hebben op de Herentalse resultaten in oktober 2024 ? Simpel : de kiezer beslist.  En gaat N-VA samen met extreem Vlaams Belang in de Kempen Neteland ?