Martine Cools tijdelijk in de gemeenteraad

Tamara Van Assel

Aan het begin van de zomer werd gemeenteraadslid Sylvie Van De Velde mama van een tweeling Otis en Tuur.

Door deze heugelijk gebeurtenis moet zij met verplichte moederschapsrust.
Martine Cools, die ook zetelt in het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst, legde op de gemeenteraadszitting van 21 september de eed af
en neemt tijdelijk de taak als gemeenteraadslid over tot 1 november 2023.
De gemeenteraad is geen onbekend terrein voor Martine, tijdens de vorige legislatuur was zij ook al gemeenteraadslid.

Patrick De Greve maakt op Lente-ontbijt bekend dat hij lijsttrekker is

Op zondag 24 maart jl. gaf CD&V Sint-Laureins voor de 3de keer onder de noemer Lente in Sente, hun lente-ontbijt.
Tijdens het ontbijt werd de lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in oktober bekend gemaakt nl. Patrick De Greve.
Onder welke naam zijn partij zal opkomen naar de kiezer, bleef nog een geheim.

Patrick De Greve naar de Federale verkiezingen

Op zaterdag 24 februari 2024 werden de provinciale kandidaatslijsten voor de Europese, Federale en Vlaamse verkiezingen voorgelegd aan de leden van het provinciaal bestuur van CD&V - Oost-Vlaanderen.

Oude pastorij Waterland-Oudeman opnieuw te koop

Het gemeentebestuur van Sint-Laureins zet de voormalige pastorij van Waterland-Oudeman, voor de tweede keer in evenveel jaar, in de uitverkoop. “Overbodig gemeentelijk patrimonium dat we niet meer gebruiken”, noemde schepen Hugo Coene (Samen) het pand tijdens de jongste gemeenteraad. CD&V is niet gediend met de verkoop.