Nood aan een masterplan ter promotie van dé parel van Maas en Kempen
Neeroeteren, Opoeteren en zeker Maaseik moeten opnieuw gaan bruisen. De situatie is zo ernstig dat er een masterplan moet opgesteld worden. Naast de kennis die we hebben binnen het team van cd&v plus, gaan we zeker ook mensen betrekken die heel succesvol zijn in de handel, de horeca, evenementen en het toerisme.
De feiten op tafel
- Het Watermerk geïntroduceerd tijdens dit beleid is een slag in het water en een verwaterd merk geworden. Impliciet geeft het ook aan dat Neeroeteren en Opoeteren niet belangrijk zijn.
- De samenwerking met InMaaseik werd opgedoekt
- Er is geen structureel overleg met handelaars, horeca, enz.
- Vragen of adviezen van vakorganisaties worden niet serieus genomen
- Video wordt nauwelijks ingezet ter promotie van de stad en de Oeter-gemeenten (bijv. Op youtube worden er maximaal 2 video’s per jaar gepost)
- Inwoners van Maaseik, Neeroeteren en Opoeteren worden 'getarget' met het Watermerk, wat zijn doel voorbij schiet
Voorstellen cd&v plus
- Het stadscentrum van Maaseik opnieuw leven inblazen. We ontwikkelen een Masterplan voor de binnenstad, waarin we de historische kern van Maaseik versterken en gaan promoten. Dit plan richt zich op het aantrekkelijker maken van de stad voor zowel inwoners als bezoekers, met aandacht voor handel, horeca en publieke ruimte.
- Maaseik, Neeroeteren en Opoeteren als Parel aan Maas en Kempen: We promoten Maaseik, Neeroeteren en Opoeteren als een topbestemming aan de Maas en in de Kempen. Door onze unieke historische gebouwen, prachtige natuur en het rijke culturele erfgoed in de kijker te zetten, versterken we het toerisme en trekken we meer bezoekers aan.
- Een integraal marketing plan om Maaseik, Neeroeteren en Opoeteren figuurlijk op de kaart te zetten. Inzetten op alle beschikbare marketing kanalen (papier, radio, tv, digitale kanalen) met doelgerichte campagnes. Duidelijke marketing doelstellingen en deze maandelijks evalueren en aanpassen indien nodig.
- Veel meer imzetten op de kracht van video. Eén video zegt meer dan 1000 foto’s.