Gunter Haeldermans, onze lijsttrekker!

Bart Vossen

In het bijzijn van Jo Brouns, Nawal Farih en Wouter Beke, werd op de nieuwjaarsdrink van 27 januari 2024, de lijsttrekker van cd&v Maaseik bekend gemaakt. Gunter Haeldermans heeft er véél zin in en gaat voor meer respect, meer verbinding tussen de mensen en een krachtdadig beleid!

Lees hieronder Gunter zijn volledige speech.

Beste vrienden
Ik wil jullie allemaal bedanken voor het vertrouwen dat jullie mij geven. Ik sta hier met heel veel ethousiasme en gedrevenheid om er tegen aan te gaan.

Respect is de rode draad geworden in onze communicatie. Dit is wat de mensen van Maaseik ook verwachten - een stad, een gemeente waar mensen elkaar respecteren. Een stad waar mensen verbindend met elkaar communiceren. Een stad waar men elkaar probeert te helpen. En niet langer een stad waar op ‘I Love Maaseik’ en andere online platformen, mensen respectloos behandeld worden. Cd&v staat voor waarden waar ik, en waarschijnlijk iedereen hier aanwezig, sterk in geloven.

Onze minister - Jo, onze kamer vertegenwoordigers - Nawal, en Wouter hebben tijdens de corona-crisis getoond dat men met daadkracht het verschil kan maken. Jo, je hebt waarschijnlijk één van de moeilijkste dossiers (stikstof) op je bord gekregen en ter degen aangepakt! Voor mij is dit héél inspirerend.

Onze inwoners van Maaseik zijn ook op zoek naar een daadkrachtig beleid. Een beleid dat luistert naar de mensen en krachtig oplossingen uitvoert. Als ik denk aan een veiligere schoolbuurt in Opoeteren, meer betaalbare woningen in Neeroeteren, Opoeteren en Maaseik, nieuwe moderne serviceflats en één-ouder-gezins woningen op de site van het oud ziekenhuis, het verlagen van de belastingen, een geld-automaat in Opoeteren enz. dat zijn de projecten waar ik, waar wij voor willen gaan.

Lokaal willen we ook inzetten op verbinding. Een verbinding over gemeenschappen en vooroordelen heen. Een verbinding tussen de deelgemeenten. Want zonder deze verbinding zal onze maatschappij, onze stad, zwaar onder druk komen te staan.

Lokaal wil dit ook zeggen dat we op zoek gaan naar gelijkgestemden, en we niet willen kijken naar de verschillen maar naar de overeenkomsten die ons nog sterker zullen maken. Mensen die met ons daadkrachtig het verschil willen maken, met respect voor elkaar.

Natuurlijk is het niet mogelijk om dit alleen te doen. Ik ben fier op onze lokale afdeling, op de mensen die er vandaag zijn en ook zij die er vanaf morgen onderdeel van zullen uitmaken.

Verbinding, Daadkracht en Respect zijn onze thema’s. Ik heb er zin in!!!

Nogmaals bedankt!

Overleg met Unizo maart 2024

In het kader van de gemeenteraadsverkiezingen werden alle in Maaseik actieve politieke partijen uigenodigd op woensdag 27 maart. Cd&v was vertegenwoordigd door onze fractieleider Gunter Haeldermans en onze voorzitter. Unizo had zich goed voorbereid en kwam met een pamflet (het pamflet kan je hier vinden) met een zes-tal vragen / adviezen. Blijkbaar was er niet véél veranderd sinds 2018 - aangezien het vragenlijstje bijna hetzelfde was.

Week van de vrijwilliger

De week van de vrijwilliger is in volle gang. Vrijwilligers zijn belangrijk. We kunnen hen niet voldoende dankbaar zijn. Ze zijn het cement van onze samenleving.

Nieuwjaarsdrink 2024

Iedereen is van harte welkom op onze nieuwjaarsdrink. Tot dan!