Voor een veiligere schoolbuurt in Opoeteren

Hoewel de afgelopen jaren in enkele steden en gemeenten initiatieven werden opgestart voor het verbeteren van de verkeersveiligheid, laat deze in Opoeteren (en ook in Maaseik en Neeroeteren) nog steeds te wensen over. Nochtans konden inwoners van onze gemeente via het Route2School project plaatsen aangeven die aangepakt moesten worden. Er is dus een perfect overzicht van de pijnpunten en bekommernissen.

Gun onze jongeren een OverKop huis

Met de opbrengst van Rode Neuzen Dag in 2016 werden vijf OverKop-huizen gerealiseerd. Door de jaren heen is hun aantal gegroeid tot 61 OverKop huizen. Cd&v Maaseik roept op om dringend werk te maken van een OverKop huis voor onze jongeren.

Meer ambitie voor de site van het oud ziekenhuis

Het is een goede zaak dat de site van het oud ziekenhuis onder handen wordt genomen. Men gaat inzetten op ontharding en vergroening. Vanuit cd&v Maaseik vinden we dat de plannen méér ambitie mogen tonen. We pleiten om naast de vergroening ook bebouwing (bijv. seniorenwoningen) te voorzien.

Gun iedereen zorgeloos parkeren in Maaseik

Het is algemeen geweten dat er veel problemen zijn met het betaalsysteem in de ondergrondse parkeergarages in Maaseik. Mensen vertrouwen het systeem niet meer.

Gun Opoeteren toegang tot cash geld

De mogelijkheid om cash geld af te halen is belangrijk. In Opoeteren is er geen bankautomaat meer. Dit is een probleem voor minder mobiele inwoners, voor onze handelaars en eigenlijk voor iedereen die voortaan in de auto moet stappen om aan cash geld te geraken.

cd&v Maaseik wilt dan ook dat het stadsbestuur dit in eigen beheer gaat organiseren. Er zijn meerdere gemeenten (bijv. Eerste gemeentelijke bankautomaat in Moorsele - VRT) in Vlaanderen die dit reeds gedaan hebben, uit respect voor haar inwoners.

Gun Maaseik een veilige verbinding met Nederland

Het gebeurt niet veel dat je vanuit de opposite kan wegen op beslissingen van het 'beleid'. Eerst werd er gekozen om de bestaande brug te renoveren. De inspanningen van cd&v Maaseik hebben er toe geleid dat men uiteindelijk is gegaan voor een nieuwe brug. Natuurlijk hebben we dit niet alleen gedaan, en wensen we ook, in deze, Open Vld te danken. We kijken uit naar de nieuwe brug.

Onnodige belastingverhoging in 2019

In de aanloop naar de verkiezingen in october 2018 werd door Open Vld en NVA beloofd dat de belastingen niet verhoogd zouden worden.

Tijdens de eerste gemeenteraad, in januari 2019, werd door Open Vld, NVA en Pro3680 beslist om de belastingen te verhogen.