Een terrasje doen is voor veel inwoners puur genieten. Het zorgt voor een levendige dynamiek in Maaseik, Neeroeteren en Opoeteren. Achter die gezellige terrassen staan hardwerkende ondernemers die we als stadsbestuur alle kansen willen geven. Daarom keurde de gemeenteraad op 23 februari een nieuw reglement goed waarmee de terrasbelasting volledig verdwijnt.
Waarom we deze keuze maken:
-
Steun aan onze ondernemers: Door deze financiële drempel weg te nemen, krijgen onze horecazaken extra zuurstof om te groeien en te investeren.
-
Bruisende kernen: Meer ruimte voor terrassen betekent meer sfeer, gezelligheid en ontmoeting in onze straten.
-
Doen wat we zeggen: Dit was een belangrijk actiepunt uit ons verkiezingsprogramma. We houden woord.
Met deze maatregel kiest cd&v plus resoluut voor een constructief beleid dat de lokale economie stimuleert en het leven in onze gemeente aangenamer maakt voor iedereen.