Maarten Beke

• Politieverordening betreffende de veiligheid tijdens het HD treffen
  • Definitieve toekenning van de nieuwe straatnaam Burgemeester Steyaertstraat en Heidsveld.
  • Leader
  • Verwerving Kwartier Ijzer
  • Verwerving Chinees Paviljoen
  • Afname raamovereenkomst voor de aanstelling van een erkende bodemsaneringsdeskundige
  • Raamovereenkomst voor de verwerving van diensten inzake cloud, cybersecurity, infrastructuur, netwerken, procesautomatisering en aankoop van bijbehorende hardware/software
  • Cultuurcentrum: samenwerkingsovereenkomst met project Klub Carbon
  • Toelagenreglement voor erkende sportclubs van Leopoldsburg

Politieverordening betreffende de veiligheid tijdens het HD treffen
Het HD-treffen is een belangrijke manifestatie in de gemeente die plaatsvindt in het laatste weekend van juli. Gelet op het uitzonderlijke en tijdelijke karakter van de manifestatie, gelden in een afgebakend gedeelte van het centrum specifieke regels inzake toegelaten standhouders, terrassen, bereikbaarheid en doorgang, afval, elektriciteit, gas en glas, sluitingsuur en optredens.

Erfgoed Leopoldsburg stelt voor om de straat Burgerhof te hernoemen naar de Burgemeester Steyaertstraat. De gemeenteraad ging in zitting van 7 juni 2023 akkoord met de voorlopige aanvaarding van de straatnaam. Na het openbaar onderzoek dient de straatnaam definitief te worden vastgesteld. 7

De gemeenteraad aanvaardt ook definitief het toekennen van een nieuwe straatnaam voor de verkaveling tussen de Oudstrijdersstraat en Zavelstraat in 3971 Leopoldsburg in Heidsveld.

Leader
De huidige programmaperiode voor plattelandsbeleid (PDPO III) loopt eind 2023 ten einde. De opmaak van de nieuwe programmaperiode PDPO IV (2023-2027) door Vlaanderen en de vijf Vlaamse provincies draait op volle toeren. LEADER is een maatregel uit het Europese Gemeenschappelijke Landbouwbeleid (GLB). De gemeenteraad tekent in op de voorliggende intentieverklaring.

Verwerving Kwartier Ijzer
Met het oog op de ontwikkeling van de site “Kwartier IJzer” tot een dynamische, multifunctionele sociale site wil de gemeente een perceel grond met gebouwen en aanpalende wegenis verwerven.

Verwerving Chinees Paviljoen

Het Paviljoen van de Commandant van de Genie (Chinees paviljoen) gelegen te 3970 Leopoldsburg, tussen Koningin Louisa-Marialaan 2 en Koning Leopold II-laan wordt door de gemeente aangekocht met het oog op de ontwikkeling van een toeristisch erfgoedproject ‘Liberation Garden’

Om na een calamiteit snel te kunnen ingrijpen bij een vermoedelijke bodemverontreiniging werd er binnen de 3 hulpverleningszones van de provincie Limburg overeengekomen om hiervoor raamovereenkomst af te sluiten. Het gaat over de aanstelling van een erkende bodemsaneringsdeskundige.

Het gemeentebestuur Kampenhout heeft als aankoopcentrale een raamovereenkomst afgesloten voor de verwerving van diensten inzake cloud, cybersecurity, infrastructuur, netwerken, procesautomatisering en aankoop van bijbehorende hardware/sotftware. Door toe te treden tot deze raamovereenkomst is het gemeentebestuur vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure uit te voeren en moet er bij een eventuele afname enkel nog een overeenkomst afgesloten worden met de inschrijver aan wie de opdracht wordt gegund.

Cultuurcentrum: samenwerkingsovereenkomst met project Klub Carbon
Klub Karbon is een project waarbij jongeren outreachend worden benaderd om zo hun creatieve talenten verder te ontwikkelen.

Toelagenreglement voor erkende sportclubs van Leopoldsburg
De gemeente Leopoldsburg wil de sportclubs ondersteunen d.m.v. een toelage. Deze toelage heeft tot doel de sportbeoefening in de gemeente te bevorderen en de activiteiten en inspanningen die de sportverenigingen hiertoe leveren, te waarderen.

Leopoldsburg gemeenteraad

3 april 2024

• Systeem van klachtenbehandeling
  • Jaarrekeningen kerkfabrieken
  • Reglement ambulante handel
  • Energetische totaalrenovatie sporthal ’t Geleeg
  • Plaatsing van zonnepanelen op daken van openbare gebouwen en terreinen via de aankoopcentrale Vlaams Energiebedrijf (VEB)
  • Riolerings- en wegeniswerken Frankendijk
  • Preventieplan alcohol, drugs, gamen, roken en gokken

6 maart 2024

• GAS OVAM als vaststeller voor zwerfvuil
  • Personeel
  • Subsidies
  • Ombudsdienst inschrijvingen Basisonderwijs en secundair onderwijs
  • Opheffing aanvullend verkeersreglement in verband met de laad- en loszones in de Stationsstraat, Nicolaylaan, Koningsstraat en Jacoletstraat
  • Nieuwe samenwerkingsovereenkomst tussen de gemeenten Hechtel-Eksel en Leopoldsburg ivm de aanleg van het fietspad Bosland.
  • Financiering van de (ver)nieuwbouw van een zwembad door middel van krediet met technisch-financiële projectbegeleiding
  • Buitengewoon onderhoud en herstelling wegen
  • Aanpassing subsidieregelement voor jeugdverenigingen

7 februari 2024

• De gemeente wil overgaan tot de aanwerving van een deskundige onderwijs, technisch beheerder gebouwen en ondersteuner mobiliteit alsook een jeugdwerker

• Infoborden

• Vastgoedinformatie via het vastgoedinformatieplatform

• Premiereglement betreffende de ondersteuning van initiatieven van verenigingen van ondernemers ter versterking van de aantrekkingskracht van de handel in Leopoldsburg.

• Riolerings- en wegeniswerken Frankendijk

• Maakbib