LeefGoed zoekt nog twee onafhankelijke bestuurders

Polien Willems

De fusie van zes woonactoren in Neteland en Zuiderkempen tot woonmaatschappij LeefGoed is sinds eind juni een feit. Herentalsenaar Matthias Verhegge werd aangesteld als voorzitter van de maatschappij, Mark Van den Wouwer is ondervoorzitter. Om het bestuursorgaan te versterken zoekt LeefGoed nog twee onafhankelijke bestuurders.

Op 1 juli vloeiden de sociale huurmaatschappijen De Woonbrug, Zonnige Kempen en Geelse Huisvesting, de sociale verhuurkantoren SVK Zuiderkempen en SVK Isom en de koop- en ontleenmaatschappij Kleine Landeigendom Zuiderkempen officieel samen tot één geheel, goed voor 102 medewerkers. De eengemaakte woonmaatschappij LeefGoed zal de sociale huisvesting voor maar liefst elf gemeenten verzorgen, namelijk Geel, Grobbendonk, Herentals, Herenthout, Herselt, Hulshout, Laakdal, Meerhout, Olen, Vorselaar en Westerlo.

Nog twee vacatures

De algemene vergadering benoemde op 30 juni al dertien bestuurders: elf bestuurders aangeduid door de gemeentebesturen van het werkingsgebied, één bestuurder aangeduid door het provinciebestuur van Antwerpen en één bestuurder die werd voorgedragen door de private aandeelhouders. Herentalsenaar Matthias Verhegge (CD&V), voorheen voorzitter van sociale huisvestingsmaatschappij De Woonbrug, werd aangeduid als voorzitter van LeefGoed. Mark Van den Wouwer (N-VA), schepen in Herselt, is ondervoorzitter.

LeefGoed is nu nog op zoek naar twee onafhankelijke bestuurders. “We zoeken profielen die minstens vijf jaar relevante algemene ervaring in de zorg- of welzijnssector of economische-financiële zaken kunnen voorleggen. Dat kan algemene managementervaring zijn of ervaring in één van de ondersteunende domeinen”, aldus voorzitter Matthias Verhegge.

Nieuws uit Hertals

cd&v nieuwjaarsreceptie 2024

Hotel Karmel liep vanmiddag gezellig vol voor de lokale CD&V nieuwjaarsreceptie.  Illusionist Kim Dèrvan gaf er een origineel optreden tussen en met het publiek.  'Gaat deze Illusionist het tij voor de CD&V doen keren bij de verkiezingen in juni en vooral die in oktober bij de lokale gemeenteraad?', klonk het in de wandelgangen.

De nationale peilingen blijven dieptepunten geven voor de eens zo populaire CVP - nu CD&V - met dramatische prognoses : 11%.

Gaat het in 2018 coalitie vormen van CD&V Herentals met de separatisten van N-VA en het als een blok laten vallen van Vooruit (ex-Sp.a) invloed hebben op de Herentalse resultaten in oktober 2024 ? Simpel : de kiezer beslist.  En gaat N-VA samen met extreem Vlaams Belang in de Kempen Neteland ?

100% genieten met 0% alcohol

Op de vrijdagmarkt in Herentals is de campagne ‘Kempen 0,0% - 100% genieten, 0% alcohol’ afgetrapt. Bedoeling is zo veel mogelijk mensen aan te sporen om tijdens de maand februari voor alcoholvrij alternatieven te kiezen. Er werd alvast geklonken met een mocktail.

Heldenhuis schenkt veiligheidshesjes

Het sociale fonds Heldenhuis Herentals heeft tweehonderd fluohesjes geschonken aan de lokale vestiging van de Fietsbieb. Op de rug van het hesje staat de boodschap ‘Hier rijdt een kleine held’.