Leader programma voor ontwikkeling van het platteland

Bart Naeyaert

Een nieuw Leaderprogramma staat in de steigers . Dit is een belangrijke hefboom om te blijven werken aan een aangepast plattelandsbeleid binnen de Provincie West-Vlaanderen!

Leader is een belangrijk subsidieprogramma waarbinnen de Provincie West-Vlaanderen, Vlaanderen en Europa plattelandsontwikkeling ondersteunen. Tijdens de provincieraad van vorige week werd het provinciaal kader voor de volgende programmaperiode (2023 โ€“ 2027) goedgekeurd.

In deze periode zullen verschillende projecten in ๐Ÿ’๐Ÿ— ๐–๐ž๐ฌ๐ญ-๐•๐ฅ๐š๐š๐ฆ๐ฌ๐ž ๐ฌ๐ญ๐ž๐๐ž๐ง ๐ž๐ง ๐ ๐ž๐ฆ๐ž๐ž๐ง๐ญ๐ž๐ง samen ๐ญ๐จ๐ญ ๐Ÿ๐Ÿ‘,๐Ÿ ๐ฆ๐ข๐ฅ๐ฃ๐จ๐ž๐ง ๐ž๐ฎ๐ซ๐จ kunnen ontvangen. De focus zal in deze periode op ๐ฅ๐จ๐ค๐š๐ฅ๐ž ๐ฅ๐š๐ง๐๐›๐จ๐ฎ๐ฐ & ๐ค๐จ๐ซ๐ญ๐ž ๐ค๐ž๐ญ๐ž๐ง, ๐›๐ข๐จ๐๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ž๐ข๐ญ & ๐ฅ๐š๐ง๐๐ฌ๐œ๐ก๐š๐ฉ ๐ž๐ง ๐ฅ๐ž๐ฏ๐ž๐ง๐๐ข๐ ๐ž & ๐ฅ๐ž๐ž๐Ÿ๐›๐š๐ซ๐ž ๐๐จ๐ซ๐ฉ๐ž๐ง liggen. Drie kernuitdagingen voor het West-Vlaamse platteland. Komende maanden verfijnen we het programma waarna een eerste oproep in de loop van 2023 volgt.

West-Vlaamse lijsten voor 9 juni volledig

De provinciale partijraad van CD&V West-Vlaanderen heeft vandaag de volledige lijsten voor de verkiezingen van 9 juni goedgekeurd. โ€œZowel voor de Kamer als het Vlaams Parlement kunnen we rekenen op een mooie mix van ervaren krachten en jong geweldโ€, aldus provinciaal voorzitter Kris Declercq

Onze oplossingen voor het huisartsentekort in West-Vlaanderen

Wie ziek is, vindt ook in West-Vlaanderen steeds moeilijker een huisarts. In 54 van de 64 West-Vlaamse gemeenten kampt op vandaag met een huisartsentekort. 80 procent van de West-Vlamingen wordt zo geconfronteerd met patiรซntenstopsย of verre verplaatsingen.ย

Papes Putten in Lichtervelde is โ€˜Het Mooiste Plekje van West-Vlaanderenโ€™!

Papes Putten in Lichtervelde is uitgeroepen tot 'Het Mooiste Plekje van West-Vlaanderen'. De wedstrijd werd georganiseerd door cd&v West-Vlaanderen en mobiliseerde bijna 20.000 West-Vlamingen die hun stem uitbrachten op zoek naar schoonheid in West-Vlaanderen. In aanwezigheid van Minister Hilde Crevits en Nathalie Muylle werd Papes Putten deze ochtend officieel bekendgemaakt als de winnaar van deze wedstrijd. Ook per gemeente is de winnaar gekend.