Kus meNU: gemeente en Peltse horeca willen samen stelletjes verwennen met Valentijn

Niels Valkenborgh

Wie bij een aantal horecazaken in Pelt een Kus meNU- arrangement boekt in de periode rond Valentijn, kan een winkelhierbon ter waarde van 100 euro winnen. Er worden er 15 uitgereikt. Met deze actie wil de Peltse horeca in samenwerking met de gemeente en de Verenigde Handelaars Pelt koppeltjes verwennen èn tegelijk de eigen horeca in de kijker zetten.

Pelt beschikt over uitstekende eetzaken en restaurants. Een aantal staan zelfs hoog aangeschreven in de gids van Gault&Millau. Dus waarom de mensen niet stimuleren om met Valentijn lekker in de eigen gemeente uit te gaan eten, zo dachten ze bij de Verenigde Handelaars Pelt en het gemeentebestuur. Elf Peltse zaken reageerden op het initiatief en bieden tussen vrijdag 9 en zondag 18 februari een speciaal Kus meNU arrangement aan.

Wie dit arrangement neemt, kan een winkelhierbon ter waarde van 100 euro winnen. Er worden zo liefst 15 bonnen uitgereikt. Deelnemen kan door – uiteraard – het arrangement te bestellen bij een deelnemende zaak en daar terplekke een formuliertje in te vullen. De deelnemende horecazaken verzamelen alle ingevulde formulieren en op 26 februari zullen daaruit 15 winnaars getrokken worden.

Informatie over de deelnemende horecazaken en hun arrangement vind je op www.gemeentepelt.be/kusmenu.

Peltse verenigingen krijgen opleiding rond levensreddende technieken

Meer dan 100 Peltenaren uit het verenigingsleven kregen dit voorjaar in negen praktische sessies uitleg hoe ze moeten reageren bij een hartstilstand. Aan de hand van een oefenpop konden ze reanimatietechnieken oefenen en het gebruik van de Automatische Externe Defibrillator (AED) uitproberen.

Voor het eerst prikkelarme kermis in Pelt

Van 31 maart tot en met 2 april gaat op de Grote Heide de eerste kermis van het jaar in Pelt door. Deze kermis zal dit keer rustig beginnen op Paasdag. Want voor het eerst in Pelt zal er dan een uur lang prikkelarme kermis zijn.  Het geluid wordt begrensd tot achtergrondmuziek, felle lichten worden gedimd en flikkerende lichten gedoofd. Kermis moet immers een feest zijn voor iedereen, ook voor wie gevoelig is voor fel licht en zware geluiden.

Rikkaartpleintje in hedendaags kleedje gestoken

De gemeente heeft het Rikkaartpleintje in Sint-Huibrechts-Lille in een compleet nieuw kleedje gestoken. Het was door de jaren versleten geraakt terwijl de buurt verjongde. Die verjongde buurt beschikt nu over een vernieuwd  buurtplein. De buurtbewoners konden voorafgaand hun ideeën over het pleintje op papier zetten. De gemeentelijke dienst beheer publieke ruimte tekende vervolgens het ontwerp en voerde ook zelf de werken uit.