Eind september wordt de nieuwe rotonde aan het kruispunt “Den Doorn” in gebruik genomen. Een rotonde van die omvang hebben we nog niet in Beernem.
Volgens schepen van Openbare werken Claudio Saelens (CD&V) wordt hierbij een belangrijke fase van de heraanleg Akkerstraat-Beverhoutsveldstraat afgerond. “Dit moet ook de verkeersdrukte in Oedelem doen afnemen. Een belangrijke verkeersader richting Oedelem was hierbij afgesloten.”
Burgemeester Jos Sypré benadrukt het belang van de werken: “Met deze werken willen we het afvalwater van meer dan 600 inwoners aansluiten op het rioleringsnet. Tegelijk komt er een veilig en comfortabel fietspad. Zo fietsen we binnenkort veilig en comfortabel vanuit Beernem naar Brugge”.
Tegelijkertijd gaat ook een nieuwe fase van start: namelijk de heraanleg van de Akkerstraat. Werken brengen altijd hinder met zich mee. Om de inwoners goed voor te bereiden op wat komen gaat, wordt een infoavond georganiseerd: Alle inwoners van de Akkerstraat en zijstraten zijn welkom op dinsdag 2 september om 19.30 uur in O.C. De Kleine Beer. Vooraf inschrijven is niet nodig.