Kapelle-op-den-Bos kiest voor rolstoelvriendelijke picknicktafels

Britney Kennis

De gemeente Kapelle-op-den-Bos zal in de toekomst bij het plaatsen van nieuwe tafels of het vervangen van oude picknicktafels rolstoelvriendelijke alternatieven in overweging nemen. Het voorstel vanuit JONG CD&V werd unaniem goedgekeurd op de gemeenteraad.

Britney Kennis: “Mensen met een beperking moeten volwaardig gebruik kunnen maken van het openbaar domein. We willen dat iedereen het gevoel heeft dat hij of zij erbij hoort. Ook mensen in een rolstoel moeten kunnen genieten van onze mooie gemeente.”

“We stellen echter vast dat veel tafels op openbaar domein momenteel niet rolstoelvriendelijk zijn ingericht. Dit kan volgens ons anders en beter, door in de toekomst te kiezen voor rolstoelvriendelijke (picknick)tafels en bij de plaatsing rekening wordt gehouden met de toegankelijkheid voor rolstoelgebruikers.”

“Met de komst van een nieuw park in het centrum van de gemeente en de andere aanpassingswerken die de komende jaren voorzien zijn op het openbaar domein, vinden we het des te meer relevant dat onze gemeente stilstaat bij rolstoelvriendelijke alternatieven voor de keuze van (picknick)tafels op het openbaar domein.”

Het voorstel om in de toekomst te kiezen voor rolstoelvriendelijke picknicktafels werd dan ook unaniem goedgekeurd.

kapelle-op-den-bos_nieuws

Aangifte belastingen (aanslagjaar 2024)

De aangifte in de personenbelasting aanslagjaar 2024 kan vanaf nu online ingediend worden en moet ingediend zijn tegen 15 juli 2024.

Oppositie vraagt transparantie over subsidie van 1 miljoen euro en renteloze lening aan nieuwe fusieclub voor aanleg van twee kunstgrasvelden

Vorige maandag keurde de gemeenteraad definitief de subsidie van 1 miljoen euro en de renteloze lening van 250.000 euro goed aan voetbalclub Groot Kapelle. Op de gemeenteraad vroegen we meer transparantie over het dossier en hebben we gevraagd het punt op een volgende zitting te behandelen.

Onze voorstellen voor de wekelijkse markt

De markt op donderdag is voor heel wat Kapellenaren niet alleen een plaats om boodschappen te doen. Het is ook een belangrijke sociale ontmoetingsplaats. Jammer genoeg stellen we vast dat het aantal kramen de afgelopen jaren sterk afneemt en daardoor ook de aantrekkingskracht van de markt.