Jurgen Goossens wordt nieuw gemeenteraadslid van cd&v in Dendermonde

Pieter D'hauwer

Huidig cd&v-burgemeester Piet Buyse neemt vanaf 1 januari 2024 afscheid van de lokale politiek. Door deze beslissing legden deze avond (12/12/2023) Dieter Mannaert en Jurgen Goossens respectievelijk de eed als schepen en gemeenteraadslid af. De cd&v-fractie zet hiermee haar aangekondigd vernieuwingstraject om in daden.

Jurgen Goossens is 35 jaar. Jurgen kwam voor het eerst op bij de vorige lokale en provinciale verkiezingen van 2018. Hij behaalde een persoonlijk score van 536 voorkeurstemmen voor de gemeenteraad en 4.462 voor de provincieraad. Hierdoor is hij in beide organen de eerste opvolger. Beroepsmatig is Jurgen hoogleraar staatsrecht aan de universiteit van Utrecht.

“Als gemeenteraadslid zal ik waken dat naast het algemeen beleid ook de individuele noden en belangen van onze inwoners gehoord worden en een passend antwoord krijgen. De mogelijkheid tot persoonlijk contact tussen de stad en haar inwoners, zeker in een periode van toenemende digitalisering en complexiteit, moet een prioriteit zijn. Daarnaast zal ik ook van nabij het sociaal (woon)beleid en duurzame ruimtelijke ontwikkeling opvolgen“, verklaart Jurgen Goossens.

Voorzitter van cd&v Dendermonde Hendrik Verwaeren: “Jurgen is sinds jaar en dag één van de gemotiveerde jongeren binnen onze partij. Het stemt me dan ook oprecht gelukkig als je zo iemand de kans kunt geven deel uit te maken van één van de belangrijkste politieke organen binnen de stad, namelijk de gemeenteraad. Wist je trouwens dat zijn engagement reikte tot in het nationaal bureau van JONGCD&V? Hij werkte toen als bureaulid nauw samen met huidig nationaal voorzitter Sammy Mahdi.”

Nieuws uit Dendermonde

Team Leen voor iedereen!

Cd&v Dendermonde stelt haar volledige lijst van 35 kandidaten voor in functie van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024 en trapt haar voorstellingscampagne ‘Team Leen voor iedereen!’ op gang.

Met deze 5 is Dendermondse cd&v-lijst compleet!

Cd&v Dendermonde stelt 5 (nieuwe) kandidaten voor die zullen meedoen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober 2024. Tegelijk kondigt cd&v aan dat de partij een volledige lijst van 35 kandidaten kan voorleggen, waarvan maar liefst 20 volledig nieuwe, beloftevolle kandidaten. Naast ons ervaren team van cd&v-mandatarissen is onze lijst versterkt met nieuwe mensen én met mensen die achter de schermen al bergen werk hebben verzet. Een mix van ervaring, vernieuwing, van alle leeftijden en deelgemeenten, met 1 oranje draad: elk van hen beschikt over de capaciteiten om de stad te besturen!

Cd&v Dendermonde stelt lichting van 4 nieuwe kandidaten voor

Cd&v Dendermonde stelt nog eens een groep van 4 nieuwe kandidaten voor in functie van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. De teller staat op 18 nieuwe gezichten op een totaal van 35 kandidaten in het team van burgemeester en cd&v-lijsttrekker Leen Dierick.