Jorgo Van Ginneken nieuw CD&V-raadslid

Publicatiedatum

Auteur

Jorgo Van Ginneken

Deel dit artikel

Jorgo Van Ginneken (41 jaar) is in de gemeenteraad van Kalmthout, bij de CD&V-fractie, de opvolger van Hanne Beyers. Zij werkt bij de jeugddienst in een buurgemeente en dat is moeilijk te combineren met de functie als gemeenteraadslid. Hanne was eerder erg actief binnen het jeugdwerk, o.a. bij de Chiro en de jeugdraad in Kalmthout.

Jorgo is gemotiveerd om aan de slag te gaan als gemeenteraadslid. “Ik ben al jaren betrokken bij het lokaal beleid, als voorzitter van CD&V in Kalmthout. Zo volg ik de grote dossiers mee op, weliswaar van op een afstand. Als lid van de gemeenteraad ben je uiteraard beter betrokken bij de besluitvorming. Daar zie ik wel naar uit.”

Jorgo engageert zich al verschillende jaren binnen de gemeente als lid van het Bijzonder Comité voor het OCMW en ook als (voormalig) lid van de Gemeentelijke Commissie voor Ruimtelijke Ordening (GECORO). Thema’s die Jorgo vanuit de CD&V gemeenteraadsfractie met enthousiasme mee vorm wil geven zijn wonen, sport, verkeer en ondernemen in onze groene gemeente.

Jorgo Van Ginneken : "Ik ben afkomstig van de Achtzaligheden in wijk Heuvel. Samen met m'n vrouw Els en onze twee kinderen Lorelien en Lander wonen we inmiddels zeven jaar in de Canadezenlaan in Heide. In het professionele leven ben ik actief als ‘Commercial Strategy Manager’ bij Cargill, een grote speler in de agro-industrie die wereldwijd een breed scala aan ingrediënten voor de voedingsindustrie produceert. Daarnaast ben ik ook al vele jaren actief als zelfstandig consultant voor ambitieuze ondernemers met groeiplannen. "

In zijn vrije tijd leeft Jorgo zich graag sportief uit. In de week vinden we hem meestal terug op de atletiekpiste voor de trainingen bij ACK en in het weekend loopt hij zijn kilometers liefst in de heide – de perfecte manier om de batterijen terug op te laden. Buiten in de natuur geniet hij met het gezin graag van de vele fijne evenementen in eigen gemeente en van de sportieve en creatieve prestaties van de kinderen. 

Nieuws uit Kalmthout

Nieuw speelterrein De Roerdomp: spelen, ontdekken, maar bovenal genieten

De speelzone van De Roerdomp (Nieuwmoer) kreeg een volledige heraanleg. Vandaag ligt er een speelse, groene ontmoetingsplek waar kinderen van alle leeftijden hun ding vinden — en waar ook ouders en buurtbewoners graag vertoeven.

Heraanleg hoofdingang Kalmthoutse Heide is klaar: “Dit is de etalage van Kalmthout”

Jaarlijks steken circa 150.000 wandelaars de Putsesteenweg over naar het Grenspark Kalmthoutse Heide. Dat doen ze nu van bij een volledig vernieuwde hoofdingang, waarbij ook de gebouwen van Visit Kalmthout en De Vroente beter tot hun recht komen. “Deze onthaalpoort is de etalage van Kalmthout en de belangrijkste ontmoetingsplaats voor wie naar onze gemeente komt om van de natuur te genieten”, zegt burgemeester Lukas Jacobs, ook voorzitter van Grenspark Kalmthoutse Heide.  

Duurzaam en inclusief : Kalmthout investeert in herbruikbare bekers

Kalmthout schakelt definitief over op herbruikbare bekers voor evenementen van erkende verenigingen, scholen en buurtfeesten. De gemeenteraad keurde het reglement daarvoor goed op maandag 23 februari. “De herbruikbare bekers zijn een logische stap’, vertelt burgemeester Lukas Jacobs. “Zo zorgen we voor minder afval en een duidelijk signaal dat we als gemeente duurzamer willen werken.”