Jorgo Van Ginneken nieuw CD&V-raadslid

Jorgo Van Ginneken

Jorgo Van Ginneken (41 jaar) is in de gemeenteraad van Kalmthout, bij de CD&V-fractie, de opvolger van Hanne Beyers. Zij werkt bij de jeugddienst in een buurgemeente en dat is moeilijk te combineren met de functie als gemeenteraadslid. Hanne was eerder erg actief binnen het jeugdwerk, o.a. bij de Chiro en de jeugdraad in Kalmthout.

Jorgo is gemotiveerd om aan de slag te gaan als gemeenteraadslid. “Ik ben al jaren betrokken bij het lokaal beleid, als voorzitter van CD&V in Kalmthout. Zo volg ik de grote dossiers mee op, weliswaar van op een afstand. Als lid van de gemeenteraad ben je uiteraard beter betrokken bij de besluitvorming. Daar zie ik wel naar uit.”

Jorgo engageert zich al verschillende jaren binnen de gemeente als lid van het Bijzonder Comité voor het OCMW en ook als (voormalig) lid van de Gemeentelijke Commissie voor Ruimtelijke Ordening (GECORO). Thema’s die Jorgo vanuit de CD&V gemeenteraadsfractie met enthousiasme mee vorm wil geven zijn wonen, sport, verkeer en ondernemen in onze groene gemeente.

Jorgo Van Ginneken : "Ik ben afkomstig van de Achtzaligheden in wijk Heuvel. Samen met m'n vrouw Els en onze twee kinderen Lorelien en Lander wonen we inmiddels zeven jaar in de Canadezenlaan in Heide. In het professionele leven ben ik actief als ‘Commercial Strategy Manager’ bij Cargill, een grote speler in de agro-industrie die wereldwijd een breed scala aan ingrediënten voor de voedingsindustrie produceert. Daarnaast ben ik ook al vele jaren actief als zelfstandig consultant voor ambitieuze ondernemers met groeiplannen. "

In zijn vrije tijd leeft Jorgo zich graag sportief uit. In de week vinden we hem meestal terug op de atletiekpiste voor de trainingen bij ACK en in het weekend loopt hij zijn kilometers liefst in de heide – de perfecte manier om de batterijen terug op te laden. Buiten in de natuur geniet hij met het gezin graag van de vele fijne evenementen in eigen gemeente en van de sportieve en creatieve prestaties van de kinderen.

Nieuws uit Kalmthout

CD&V Kalmthout presenteert volledige lijst

Met het boekje ‘Thuis in Kalmthout’ lanceert de lokale CD&V-afdeling de 25 kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen op 13 oktober. Het is een mix van ervaren en nieuwe kandidaten, met opvallend veel jongeren op de lijst.

Nieuwe Kalmthoutse cadeaubon ondersteunt lokale handelaars

De Kalmthoutse cadeaubon is al meer dan 25 jaar een fijn cadeau waarmee je in heel wat handelszaken terechtkan. Vanaf 1 juni komt er naast de papieren bon ook een digitale versie. “De vernieuwde manier van werken heeft heel wat voordelen, zowel voor de klant als voor de handelaar”, zegt burgemeester Lukas Jacobs, bevoegd voor de lokale economie bij gemeente Kalmthout. “Met de lancering van deze nieuwe Kalmthoutse cadeaubon stimuleren we onze inwoners om nog meer lokaal te kopen”.

D’Achterwij wordt nieuw ontmoetingsplein in Achterbroek

Op vrijdag 22 maart startte officieel de aanleg van ‘d’Achterwij’ in Achterbroek. De gemeente Kalmthout, vrijwilligers en inwoners van Achterbroek verzamelden er om samen de eerste aanplanting te doen. D’Achterwij wordt een nieuwe, groene ontmoetingsplek in Achterbroek