Isabelle Degezelle en Raf Deprez steunen cd&v West-Vlaanderen.

Vic Ravelingeen

De provinciale partijraad van cd&v West-Vlaanderen heeft afgelopen zaterdag de volledige lijsten voor de verkiezingen van 9 juni goedgekeurd. Onze afdeling kan twee kandidaten afleveren voor de verkiezingen.

Dat Hilde Crevits (Vlaams) en Nathalie Muylle (Kamer) de respectievelijke lijsttrekkers zijn, was eerder al aangekondigd, nu zijn ook de volledige West-Vlaamse lijsten bij cd&v gekend. Provinciaal voorzitter cd&v West-Vlaanderen Kris Declercq is tevreden. “Zowel voor de Kamer als het Vlaams Parlement kunnen we rekenen op een mooie mix van ervaren krachten en jong geweld. Ik ben tevreden dat heel wat burgemeesters, schepenen en fractieleiders hun ervaring in juni mee in de strijd gooien. We durven bovendien ook vernieuwen en vullen die ervaring aan met verschillende nieuwe en jonge gezichten. In West-Vlaanderen brengt cd&v de meest kwalitatieve lijst op de been. En daar mogen we gerust trots op zijn.”

Onze afdeling kan met Isabelle Degezelle en Raf Deprez twee sterke namen afleveren om de lijst in West-Vlaanderen te steunen. Isabelle staat op plaats 10 voor het Vlaams Parlement, Raf op plaats 14 voor De Kamer

Zwevegem nieuws

Isabelle Degezelle kandidaat voor de provincie.

Naast de gemeenteverkiezingen zijn er ook de provinciale verkiezingen op 13 oktober 2024. Voor Zwevegem versterk Isabelle Degezelle de West-Vlaamse CD&V-ploeg vanop de 9de plaats voor de provincieraadslijst.

CD&V Zwevegem klaar voor de verkiezingen.

Op het vriendenfeest van 14 juli 2024 in Tap in Moen werd de volledige CD&V-lijst bekend gemaakt. Alle 29 één voor één sterke kandidaten met “Respect voor wat echt telt”. Ze dragen allen transparant en integer handelen als betrouwbare bestuurders hoog in het vaandel.

Voor jou gerealiseerd.

Met de verkiezingen van juni en oktober voor de boeg werpen wij graag eens een blik op wat onze cd&v-mandatarissen voor jullie tijdens de lopende legislatuur konden realiseren. Als jullie ons vorig verkiezingsprogramma van 2018 naast deze realisaties leggen, dan zullen jullie vaststellen dat de meeste doelstellingen werden gehaald.

Wij zijn zeer tevreden dat cd&v Zwevegem ervoor zorgde dat de subsidiepot voor verenigingen in 2024 met 26% stijgt. Het was van de legislatuur 2007-2012 geleden dat er nog een aanpassing aan de inflatie gebeurde van deze subsidiepot. Op de webpagina “voor jou genasaliseerd” kan je een overzicht vinden van de cd&v realisaties.