Isabelle Degezelle en Raf Deprez steunen cd&v West-Vlaanderen.

Vic Ravelingeen

De provinciale partijraad van cd&v West-Vlaanderen heeft afgelopen zaterdag de volledige lijsten voor de verkiezingen van 9 juni goedgekeurd. Onze afdeling kan twee kandidaten afleveren voor de verkiezingen.

Dat Hilde Crevits (Vlaams) en Nathalie Muylle (Kamer) de respectievelijke lijsttrekkers zijn, was eerder al aangekondigd, nu zijn ook de volledige West-Vlaamse lijsten bij cd&v gekend. Provinciaal voorzitter cd&v West-Vlaanderen Kris Declercq is tevreden. “Zowel voor de Kamer als het Vlaams Parlement kunnen we rekenen op een mooie mix van ervaren krachten en jong geweld. Ik ben tevreden dat heel wat burgemeesters, schepenen en fractieleiders hun ervaring in juni mee in de strijd gooien. We durven bovendien ook vernieuwen en vullen die ervaring aan met verschillende nieuwe en jonge gezichten. In West-Vlaanderen brengt cd&v de meest kwalitatieve lijst op de been. En daar mogen we gerust trots op zijn.”

Onze afdeling kan met Isabelle Degezelle en Raf Deprez twee sterke namen afleveren om de lijst in West-Vlaanderen te steunen. Isabelle staat op plaats 10 voor het Vlaams Parlement, Raf op plaats 14 voor De Kamer

Zwevegem nieuws

Eerste steenlegging onderwijs- en vrijetijdscampus Kappaert.

In aanwezigheid van Vlaams volksvertegenwoordiger Loes Vandromme, tevens ook voorzitter OVSG, vond vanmiddag de eerste steenlegging plaats van de creatieve onderwijs- en vrijetijdscampus Kappaert in Zwevegem.

Sem Vanhessche legt eed af als CD&V-raadslid in Zwevegem.

In opvolging van Stefaan Bonte heeft Sem Vanhessche (leeftijd?) in de raadzitting op 26 februari 2024 de eed afgelegd om vanaf 1 maart te zetelen in de Gemeente - en OCMWraad van Zwevegem.

Sterrenregister én vermelding op het geboorteplekje voor stilgeboren kindjes.

Ouders die hun kindje in de zwangerschap verliezen, ongeacht de duur van de zwangerschap, kunnen voortaan hun sterrenkindje symbolisch registreren in Zwevegem. Als ouders dit wensen, kan de naam van hun sterrenkindje ook op de zuil bij het geboorteplekje komen.