Infokanaal: tijd voor actie!

Edward De Wit

Vorige gemeenteraad kaartte Edward De Wit (ere-burgemeester) de slechte verdeling van het Infokanaal aan. Zo kregen de meeste inwoners het Infokanaal pas maandag 9 mei in de bus, terwijl dan heel wat activiteiten al achter de rug waren.

Heel wat inwoners waren daarom onder andere niet op de hoogte dat Kapelle Klinkt doorging op 8 mei. Bovendien merkten we ook op dat er regelmatig foute gegevens blijven staan in het Infokanaal (zo werd Pinkstermaandag verkeerd op 30 mei gezet en werden de openingsuren van het recyclagepark nog niet aangepast).

De betrokken uitgeverij heeft zich ondertussen verontschuldigd voor de slechte bedeling en heeft hiervoor een extra blaadje toegevoegd aan het Infokanaal van juni met hun excuses. Ze hebben het gemeentebestuur ook een paginagrote advertentie beloofd in een volgende editie van PubliNieuws. Ook de bevoegde schepen verontschuldigde zich op de gemeenteraad voor de late bedeling.

De afgelopen maanden heeft CD&V meerdere keren het belang benadrukt van geschreven communicatie, rechtstreeks aan de inwoners. We vragen het schepencollege daarom de bedeling van het Infokanaal in de toekomst beter op te volgen en de inhoud van het Infokanaal (en zeker wat data betreft) beter te controleren.

kapelle-op-den-bos_nieuws

Aangifte belastingen (aanslagjaar 2024)

De aangifte in de personenbelasting aanslagjaar 2024 kan vanaf nu online ingediend worden en moet ingediend zijn tegen 15 juli 2024.

Oppositie vraagt transparantie over subsidie van 1 miljoen euro en renteloze lening aan nieuwe fusieclub voor aanleg van twee kunstgrasvelden

Vorige maandag keurde de gemeenteraad definitief de subsidie van 1 miljoen euro en de renteloze lening van 250.000 euro goed aan voetbalclub Groot Kapelle. Op de gemeenteraad vroegen we meer transparantie over het dossier en hebben we gevraagd het punt op een volgende zitting te behandelen.

Onze voorstellen voor de wekelijkse markt

De markt op donderdag is voor heel wat Kapellenaren niet alleen een plaats om boodschappen te doen. Het is ook een belangrijke sociale ontmoetingsplaats. Jammer genoeg stellen we vast dat het aantal kramen de afgelopen jaren sterk afneemt en daardoor ook de aantrekkingskracht van de markt.