In Memoriam Guido Op de Beeck

Publicatiedatum

Auteur

Clement Wuyts

Deel dit artikel

Guido Op de Beeck 

°2 augustus 1953 - † 19 augustus 2024

Zaterdagavond 17 augustus: gezellige barbecue met meer dan 70 cd&v-leden en sympathisanten. Uiteraard mocht Guido Op de Beeck niet ontbreken.
En dat hij ervan genoten had mochten we zondagmorgen nog op zijn facebookpagina lezen.

Hij schreef: “Wij waren er ook bij. Fijne avond met voorstelling kandidaten en super BBQ.
Maandagmiddag bereikte ons het droevige nieuws van zijn plotse overlijden. Onwezenlijk!

In 1976 nam Guido op zijn 23ste voor het eerst deel aan de gemeenteraadsverkiezingen. Hij woonde toen op Pasbrug, in de Oudestraat.
Na zijn huwelijk verhuisde hij met zijn echtgenote Renilde Bellens naar de Elzestraat (Hogevelden). De verkiezingen van 1982 liet hij aan zich voorbijgaan, maar in 1988 was hij weer present. Hij werd tot gemeenteraadslid verkozen, een mandaat dat hij gedurende 12 jaar met veel passie uitoefende.
Jeugd, sociale huisvesting en leefmilieu waren zijn favoriete thema’s. Daarna bleef hij een trouwe partijsoldaat, was kernvoorzitter van de Elzestraat en zorgde voor het in orde houden van onze verkiezingsborden.

Guido volgde technisch secundair onderwijs houtbewerking en was technisch adviseur in de Technische Scholen Mechelen (TSM). Hij was jarenlang actief in het sociale verenigingsleven, aanvankelijk vanuit de jeugdbewegingen (Chiro en Jolika). Later was hij ook voorzitter en “praktisch” beheerder van de vzw Waverlands Anders Validen Vervoer (KVG-busje). Guido was ook lid van de Goldwingclub (motorrijden) en lid van de kerkfabriek Sint-Augustinus. De laatste jaren zette hij zich als vrijwilliger ook in voor de Fietsbieb en onlangs nam hij nog het mandaat op binnen de raad van bestuur woonmaatschappij Woonstroom.

Uit naam van cd&v Sint-Katelijne-Waver brengen wij zijn echtgenote Renilde, zijn zoon Joris en de hele familie en vriendenkring ons christelijk medeleven en wensen hen veel sterkte.

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Naschoolse opvang

Gisteren keurde de gemeenteraad het nieuwe subsidiereglement naschoolse opvang unaniem goed! De naschoolse opvang versterken is geen simpele, wel een heel belangrijke opdracht. Daarom geven we de scholen een financieel duwtje in de rug.

Opening Waver Dorp

Op zondag 10 mei werd het nieuwe Waverdorp officieel geopend door de burgemeester en de schepenen.
Er was veel volk en het was aangenaam vertoeven op het nieuwe dorpsplein.

De Belleman luidde het feest in en daarna volgden zoals gebruikelijk de officiële speechen.
Nadat het lint was doorgeknipt was het tijd voor het echte feest.
De aanwezigen konden genieten van gratis drank en een lekker stuk taart van een plaatselijke bakker.
De ambiance was goed en er werd zelfs een polonaise ingezet door de jeugdbewegingen en de mensen die wilden meedoen.

 

   

   

 

   

 

 

 



 

Elfde Valentijnsontbijt

Voor de elfde keer brachten de jongeren van cd&v Sint-Katelijne-Waver een heerlijk ontbijt bij meer dan 100 mensen aan huis.

Zaterdagnamiddag werden de ontbijten al gedeeltelijk klaar gemaakt



  
   
Tussen 8u en 11 u reden zeven chauffeurs door de gemeente om alle ontbijten te bezorgen.

Iedereen was tevreden en kon genieten van de verse pistolets met beleg.

Sommige hadden een fles Cava als extra