Huurkoopovereenkomst met Kasteel Kaneel

Publicatiedatum

Deel dit artikel

De gemeenteraad keurt de huurkoopovereenkomst tussen Kasteel Kaneel en de gemeente Laakdal goed.

Concessie

Ontbijtrestaurant Kasteel Kaneel wordt sinds juli 2019 in concessie uitgebaat door Sietse Thys en Neeltje Van Dyck in het oude gemeentehuis van Eindhout. De concessie loopt tot 30 juni 2028. De uitbaters sloten met het gemeentebestuur een overeenkomst om het oude gemeentehuis op termijn aan te kopen.

Huurkoopovereenkomst

De gemeenteraad keurt de huurkoopovereenkomst voor het pand aan de uitbaters van Kasteel Kaneel goed. Dit is een koopovereenkomst waarbij de eigendomsoverdracht wordt uitgesteld. Het pand wordt namelijk verder verhuurd voor een afgesproken periode, die nog kan verlengd worden. De huurkoopovereenkomst loopt momenteel tot aan het einde van de concessie, dus tot eind juni 2028. De maandelijkse betaalde huurbedragen worden later (in het geval van verkoop) in mindering gebracht van de koopprijs.

Schepen van Patrimonium en burgemeester Tine Gielis juicht de aankoop van het gebouw toe. “Het concept van Kasteel Kaneel is ondertussen ingeburgerd in onze gemeente en daarbuiten. We moedigen als gemeentebestuur ondernemerschap aan en willen Sietse en Neeltje de kans geven om hun succesverhaal verder te zetten. We maakten goede afspraken over het pand. Het is erkend als erfgoed en er dient dus met de nodige zorg mee omgegaan te worden.”

Eigenaars Sietse en Neeltje zijn blij met de kans die ze hiermee krijgen: “Door de kans die we nu krijgen kunnen we beginnen dromen over grote toekomstplannen met het mooie pand.”

 

Nieuws uit Laakdal

Uitbreiding Hoppinpunt Klein-Vorst

Het gemeentebestuur van Laakdal zet verder in op duurzame en toegankelijke mobiliteit. Daarom wordt het HOPPIN-punt in Klein-Vorst verder uitgebouwd. IOK tekent hiervoor de definitieve plannen uit, conform de richtlijnen vanuit Vlaanderen voor beide haltes.  

Parking aan Vineasite

Op 6 juli starten de sloopwerken van de Vinea en de Druivenrank in Veerle. Na de afbraak wordt de site ingericht als parking, die bereikbaar zal zijn via de gewestweg.

Nieuwe stap in fietsverbinding Oosterlo-Eindhout

Het gemeentelijk bestuur zet een volgende stap in de realisatie van een veiligere fietsverbinding tussen Oosterlo en Eindhout. Het schepencollege heeft de uitbreiding van de studieopdracht voor de realisatie van een fietspad tussen Oosterlo en Eindhout goedgekeurd. Door deze uitbreiding kan het traject langs de Steenweg op Oosterlo, vanaf het bruggetje tot aan de kruising met de Meir in Laakdal, verder uitgewerkt worden.