Het nieuwe zwembad

Claudio Saelens

Op de gemeenteraad van 25 april 2019 werd met de aanduiding van het studiebureau Abetec het startschot gegeven voor de bouw van het nieuwe zwembad.

"Er is in Vlaanderen veel te weinig zwemwater”, oppert de Minister van Sport.

Het Beernemse gemeentebestuur neemt hierbij dan ook zijn volle verantwoordelijkheid op en biedt met de bouw van het zwembad  aan onze scholen, onze zwemclub, duikclubs en aan alle inwoners van onze gemeente het broodnodige ‘zwemwater’ aan.

Bijzonder vreemd dat de Beernemse N-VA hun eigen minister niet bijtreedt en geen steun geeft aan dit mooie Beernemse zwembaddossier, waarvan de noodzaak door de talrijke gebruikers wordt onderschreven. De stemming werd gevraagd en met 13 ja-stemmen (vanuit CD&V, Groen en Vooruit) kon het dossier opgestart worden.

Op 8 maart 2022 ging aannemer ACH Bouw nv, een gekende speler o/d zwembadbouwmarkt, effectief aan de slag op de site Drogenbrood. Eind 2023 kunnen we met trots vaststellen dat het grote zwembaddossier in een finale fase zit. Ondertussen werkt de sportdienst zich uit de naad om in overleg met de gebruikers (nl. scholen, zwemclub, duikclubs, privélesgevers…) de ingebruikname zo goed mogelijk te laten verlopen. Omstreeks Pasen 2024 hopen we zoveel mogelijk inwoners te kunnen verwelkomen in ons nieuwe zwembad! Samen met de vele gebruikers kijken we er heel erg naar uit.

Afdelingsnieuws

Beernem behoort bij de koplopers op het vlak van openbare ledverlichting.

Ledverlichting plaatsen levert niet enkel energie- en kostenbesparing op, het is ook positief voor de uitstoot van CO2.

Brug E40 afgesloten tussen maandag 8 en vrijdag 12 april 2024!

In opdracht van het Agentschap Wegen en Verkeer krijgt de brug over de E40 een nieuwe laag asfalt. De werken worden uitgevoerd tussen maandag 8 april en vrijdag 12 april 2024 (uiteraard als het weer het toelaat).

aanpak van de parkeerproblemen in de Kardinaal Cardijnlaan en omgeving

De appartementsblok op de hoek van de Wingenesteenweg en de Kardinaal Cardijnlaan zorgt voor een grote parkeerdruk in de omgeving. Omwonenden vragen oplossingen en enkele handelszaken vragen kortparkeren.