Help je buur tijdens Corona

Polien Willems

CD&V Herentals roept haar inwoners op om gebruik te maken van het online initiatief ‘Beste Buur’ om je buren te helpen in de coronacrisis. Met het briefje kun je bijvoorbeeld aanbieden om boodschappen te doen of naar de apotheker te gaan.

De briefjes kun je downloaden via https://justgoe.be/bestebuur/ en daarna uitprinten. Je kan het briefje met je contactgegevens erop deponeren in de brievenbus van je buren, in geval zij iets van de winkel of apotheker nodig hebben. CD&V Herentals roept op om het initiatief te steunen.

“We kennen allemaal het gezegde ‘beter een goede buur dan een verre vriend’. In crisistijden moeten we met zijn allen herontdekken wat we aan die goede buur kunnen hebben. Uit onderzoek is gebleken dat mensen niet altijd zelf om hulp durven vragen, maar zo’n briefje kan zeker de drempel verlagen en zal in de komende weken misschien wel een grote steun betekenen voor wie niet meer buiten kan komen”, zegt Matthias Verhegge, lid van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst.

Nieuws uit Hertals

Bart Michiels trekt de lijst in Herentals

De huidige Herentalse schepen van Sociale Zaken Bart Michiels (CD&V) wordt in oktober de lijsttrekker van CD&VPLUS. “We plaatsen een PLUS achter de naam van onze partij omdat het beleid een plus nodig heeft”, zegt Michiels. Uittredend burgemeester Mien Van Olmen (CD&V) wordt straks lijstduwer en beslist later over haar politieke toekomst.

Wereldalsquiz levert 600 euro op

CD&V-Herentals organiseerde op 15 maart een succesvolle Wereldtals-quiz. De opbrengst van €600 schonk de partij  vanmiddag integraal aan vzw Opweg, een van de organisaties die dag in dag uit van Herentals een inclusievere stad maken. Opweg gaat het bedrag ook heel inclusief en diversiteitsgericht inzetten, en o.a. gebruiken voor spelletjes en activiteiten naar hun bijzondere doelgroepen.

cd&v nieuwjaarsreceptie 2024

Hotel Karmel liep vanmiddag gezellig vol voor de lokale CD&V nieuwjaarsreceptie.  Illusionist Kim Dèrvan gaf er een origineel optreden tussen en met het publiek.  'Gaat deze Illusionist het tij voor de CD&V doen keren bij de verkiezingen in juni en vooral die in oktober bij de lokale gemeenteraad?', klonk het in de wandelgangen.

De nationale peilingen blijven dieptepunten geven voor de eens zo populaire CVP - nu CD&V - met dramatische prognoses : 11%.

Gaat het in 2018 coalitie vormen van CD&V Herentals met de separatisten van N-VA en het als een blok laten vallen van Vooruit (ex-Sp.a) invloed hebben op de Herentalse resultaten in oktober 2024 ? Simpel : de kiezer beslist.  En gaat N-VA samen met extreem Vlaams Belang in de Kempen Neteland ?