Grote markt wordt ZomerPARK

Polien Willems

Zalig zomer beleven dicht bij huis: dat kan in Herentals.

Vanaf 6 augustus wordt de zuidkant van de Grote Markt omgetoverd tot zomerPARK, een waterbelevingspark. Het wordt een plek midden in de stad om zomers te genieten, elkaar te ontmoeten en waar kinderen vrij kunnen spelen.

Een park, dat betekent groen en heerlijke schaduwplekken om te verpozen. U kunt in zomerPARK een potje petanque spelen of een boekje (voor)lezen in de hangmat. Er verschijnen zelfs een heuse fontein, een dubbele watermuur en een waterval.

ZomerPARK maakt van de Grote Markt deze zomer een zalige oase om te genieten met vrienden en familie. Deze installatie past perfect in de visie van de stad voor de opwaardering van de Grote Markt. Het moet op korte en lange termijn nog meer een plek worden die bloeit, aangenaam, veilig, groen en kindvriendelijk is.

ZomerPARK is vrij toegankelijk van 6 tot 24 augustus. De Grote Markt wordt autovrij gemaakt tussen Kloosterstraat en Lantaarnpad van woensdag 3 augustus om 7 uur tot en met vrijdag 26 augustus om 22 uur. In het park kunt u geen drank of hapjes kopen, daarvoor kunt u terecht op de gezellige terrassen van onze vele horecazaken.

Nieuws uit Hertals

Bart Michiels trekt de lijst in Herentals

De huidige Herentalse schepen van Sociale Zaken Bart Michiels (CD&V) wordt in oktober de lijsttrekker van CD&VPLUS. “We plaatsen een PLUS achter de naam van onze partij omdat het beleid een plus nodig heeft”, zegt Michiels. Uittredend burgemeester Mien Van Olmen (CD&V) wordt straks lijstduwer en beslist later over haar politieke toekomst.

Wereldalsquiz levert 600 euro op

CD&V-Herentals organiseerde op 15 maart een succesvolle Wereldtals-quiz. De opbrengst van €600 schonk de partij  vanmiddag integraal aan vzw Opweg, een van de organisaties die dag in dag uit van Herentals een inclusievere stad maken. Opweg gaat het bedrag ook heel inclusief en diversiteitsgericht inzetten, en o.a. gebruiken voor spelletjes en activiteiten naar hun bijzondere doelgroepen.

cd&v nieuwjaarsreceptie 2024

Hotel Karmel liep vanmiddag gezellig vol voor de lokale CD&V nieuwjaarsreceptie.  Illusionist Kim Dèrvan gaf er een origineel optreden tussen en met het publiek.  'Gaat deze Illusionist het tij voor de CD&V doen keren bij de verkiezingen in juni en vooral die in oktober bij de lokale gemeenteraad?', klonk het in de wandelgangen.

De nationale peilingen blijven dieptepunten geven voor de eens zo populaire CVP - nu CD&V - met dramatische prognoses : 11%.

Gaat het in 2018 coalitie vormen van CD&V Herentals met de separatisten van N-VA en het als een blok laten vallen van Vooruit (ex-Sp.a) invloed hebben op de Herentalse resultaten in oktober 2024 ? Simpel : de kiezer beslist.  En gaat N-VA samen met extreem Vlaams Belang in de Kempen Neteland ?