Gezellig ontbijt

Cathy Lenaers

Zondag 29 januari was het eindelijk terug zover, met bijna 200 leden en sympathisanten schoven we aan tafel voor een lekker ontbijt.

Na het welkomstwoord van voorzitter Cathy Lenaers, kwam Minister Verlinden iedereen toespreken. Ze was onder de indruk van onze Wuustwezelse delegatie een mooie mix van zeer  jong tot zeer ervaren ;-)

Burgemeester Dieter Wouters greep de gelegenheid aan om onze zeer ervaren gewezen raadslid Leo Geysen en schepenen Mai & Sus te bedanken voor hun jarenlange inzet in onze partij. Leo is reeds gestopt als raadslid, Sus en Mai zijn gestopt als schepen maar doen nog verder als raadslid van de gemeenteraad.

Voor de kinderen was er leuke kinderanimatie voorzien. Dankzij de "groene" tombola gingen veel mensen met een mooi plant naar huis.

Stemmen met volmacht

Op 9 juni zijn er federale, regionale en Europese verkiezingen. Dat betekent dat je kan bepalen wie jou mag vertegenwoordigen in de Kamer van volksvertegenwoordigers, het Vlaams Parlement en het Europees Parlement.

Alle meerderjarige Belgen hebben stemplicht. Dit betekent dat je moet gaan stemmen. Alle 16- en 17-jarige Belgen moeten ook voor het eerst gaan stemmen, maar enkel voor het Europees Parlement. Zij krijgen daar allemaal nog een uitnodiging voor.

Een volmacht geven

Als je een geldige reden hebt om niet te gaan stemmen, kan je een volmacht geven. Dit is ook niet verplicht. Geldige redenen hiervoor zijn:

• als je in het buitenland zit
  • als je moet werken (als werknemer of zelfstandige)
  • wegens ziekte of handicap
  • als student
  • als je wegens vrijheidsberoving niet naar het stembureau kan komen

als je wegens (geloofs)overtuiging niet naar het stembureau kan komen

Verkeersveiligheidsproject Vlaanderenstraat - Rijsvenenstraat i.s.m. Provincie Antwerpen

Elektrische deelauto's te huur aan het gemeentehuis

Voortaan kan je gebruik maken van twee elektrische deelauto’s. Je kan kiezen uit een klein stadsautootje of een grotere bestelwagen. De auto’s hebben een vaste parkeerplaats met laadpaal aan het gemeentehuis. De reservatie en registratie van de ritten verlopen via de Share Mobility app.