Gemeentemonitor : Kalmthout heeft meest tevreden inwoners

Publicatiedatum

Auteur

Lukas Jacobs

Deel dit artikel

In Kalmthout zijn inwoners vooral heel tevreden over het groen in de buurt, over de gemeente en de buurt waarin ze wonen. Ook het geluksgevoel ligt hoog met 88 %. Benieuwd naar meer resultaten voor Kalmthout of een andere gemeente? Surf dan naar https://gemeente-stadsmonitor.vlaanderen.be.

Ben je tevreden over jouw gemeente of stad? Is het leuk wonen in jouw buurt? Zijn er voldoende fietspaden? Ben je tevreden over de dienstverlening in jouw gemeente of stad? 135 000 inwoners verspreid over de 300 gemeenten en steden in Vlaanderen namen in 2023 deel aan de burgerbevraging Gemeente-Stadsmonitor. Die gaat over heel uitlopende thema's: van samenleven over wonen tot mobiliteit en klimaat. 

Voor inwoners is die driejaarlijkse burgerbevraging een unieke kans om hun mening te geven over beleidsrelevante thema’s. Voor lokale besturen geeft de burgerbevraging een schat aan informatie, in de vorm van 130 indicatoren over het leven en wonen in de gemeente. 

In Kalmthout zijn inwoners vooral heel tevreden over het groen in de buurt, over de gemeente en de buurt waarin ze wonen. Ook het geluksgevoel ligt hoog met 88 %. Benieuwd naar meer resultaten voor Kalmthout of een andere gemeente? Surf dan naar https://gemeente-stadsmonitor.vlaanderen.be

Nieuws uit Kalmthout

Nieuw speelterrein De Roerdomp: spelen, ontdekken, maar bovenal genieten

De speelzone van De Roerdomp (Nieuwmoer) kreeg een volledige heraanleg. Vandaag ligt er een speelse, groene ontmoetingsplek waar kinderen van alle leeftijden hun ding vinden — en waar ook ouders en buurtbewoners graag vertoeven.

Heraanleg hoofdingang Kalmthoutse Heide is klaar: “Dit is de etalage van Kalmthout”

Jaarlijks steken circa 150.000 wandelaars de Putsesteenweg over naar het Grenspark Kalmthoutse Heide. Dat doen ze nu van bij een volledig vernieuwde hoofdingang, waarbij ook de gebouwen van Visit Kalmthout en De Vroente beter tot hun recht komen. “Deze onthaalpoort is de etalage van Kalmthout en de belangrijkste ontmoetingsplaats voor wie naar onze gemeente komt om van de natuur te genieten”, zegt burgemeester Lukas Jacobs, ook voorzitter van Grenspark Kalmthoutse Heide.  

Duurzaam en inclusief : Kalmthout investeert in herbruikbare bekers

Kalmthout schakelt definitief over op herbruikbare bekers voor evenementen van erkende verenigingen, scholen en buurtfeesten. De gemeenteraad keurde het reglement daarvoor goed op maandag 23 februari. “De herbruikbare bekers zijn een logische stap’, vertelt burgemeester Lukas Jacobs. “Zo zorgen we voor minder afval en een duidelijk signaal dat we als gemeente duurzamer willen werken.”