Gemeente maakt werk van toegankelijke haltes

Publicatiedatum

Auteur

Sarah De Keyser

Deel dit artikel

De twee bushaltes aan het gemeentehuis worden omgevormd tot toegankelijke bushaltes, waarbij de stoep even hoog ligt als de vloer van de bus.

Minder mobiele personen zijn vaak afhankelijk van het openbaar vervoer. Wij vinden het dan ook belangrijk dat zij vlot de bus in en uit kunnen. Daarom realiseren we waar het kan toegankelijke bushaltes.

 

"Een toegankelijke halte zorgt ervoor dat iedereen in staat is om op een veilige en comfortabele manier de bus te nemen", vertelt schepen van welzijn, gelijke kansen en toegankelijkheid Sarah De Keyser (cd&v). "Denk hierbij aan personen die slechter te been zijn, door ouderdom of door een beperking. Maar even goed gaat het om scholieren die tijdens het sporten een zware beenblessure hebben opgelopen of jonge ouders met een kinderwagen."

 

“We starten met het toegankelijk maken van twee bushaltes aan het gemeentehuis, zegt schepen van mobiliteit Eric Janssens (cd&v). “Bij nieuwe wegeniswerken worden waar het kan ook toegankelijke haltes voorzien, ik denk bijvoorbeeld aan de Molenstraat, Wilsonstraat, Dijk en Dorp.”


De halte Schouwvelden aan de Liersteenweg zal door het Agentschap Wegen en Verkeer (Vlaams Gewest) toegankelijk gemaakt worden bij de herinrichting van het kruispunt met de Albertstraat.

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Naschoolse opvang

Gisteren keurde de gemeenteraad het nieuwe subsidiereglement naschoolse opvang unaniem goed! De naschoolse opvang versterken is geen simpele, wel een heel belangrijke opdracht. Daarom geven we de scholen een financieel duwtje in de rug.

Opening Waver Dorp

Op zondag 10 mei werd het nieuwe Waverdorp officieel geopend door de burgemeester en de schepenen.
Er was veel volk en het was aangenaam vertoeven op het nieuwe dorpsplein.

De Belleman luidde het feest in en daarna volgden zoals gebruikelijk de officiële speechen.
Nadat het lint was doorgeknipt was het tijd voor het echte feest.
De aanwezigen konden genieten van gratis drank en een lekker stuk taart van een plaatselijke bakker.
De ambiance was goed en er werd zelfs een polonaise ingezet door de jeugdbewegingen en de mensen die wilden meedoen.

 

   

   

 

   

 

 

 



 

Elfde Valentijnsontbijt

Voor de elfde keer brachten de jongeren van cd&v Sint-Katelijne-Waver een heerlijk ontbijt bij meer dan 100 mensen aan huis.

Zaterdagnamiddag werden de ontbijten al gedeeltelijk klaar gemaakt



  
   
Tussen 8u en 11 u reden zeven chauffeurs door de gemeente om alle ontbijten te bezorgen.

Iedereen was tevreden en kon genieten van de verse pistolets met beleg.

Sommige hadden een fles Cava als extra