Gemeente lanceert raadsadviesgroepen

Sarah De Keyser

We lanceren vanuit het gemeentebesuur een nieuw participatie-initiatief: de raadsadviesgroepen. Hierin willen we samen met de gemeenteraadsleden nadenken en discussiëren over specifieke onderwerpen en voorstellen. We willen over de partijgrenzen heen in dialoog gaan over specifieke dossiers.

De raadsadviesgroepen zijn gebaseerd op het principe van rondetafelgesprekken die we al voeren met inwoners. In deze gesprekken komen alle deelnemers als gelijken samen voor een open, informeel en constructief gesprek onder begeleiding van een expert van het gemeentebestuur. We geloven dat de informele context van de nieuwe raadsadviesgroepen daar het meest geschikt voor is.

Het gaat om een groep waaraan je vrijwillig kan deelnemen, zonder presentievergoeding. We gaan aan de slag metde adviezen. Later neemt het college en de gemeenteraad dan een beslissing. We hopen tot breder gedragen beslissingen te komen.

Intussen kwam de eerste raadadviesgroep al samen: deze ging over de mogelijkheden voor buitenhuwelijken op locatie in onze gemeente. Wordt vervolgd!

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Vanaf nu biedt Sint-Katelijne-Waver oranje deelfietsen aan.

Onze gemeente is gestart met de uitrol van een deelfietsensysteem. “Aanvankelijk wilden we dit sneller realiseren door zelf een aanbieder van deelfietsen aan te stellen, maar nadat de Vervoerregio Mechelen het voorstel deed om eenzelfde systeem in de hele regio uit te rollen, kozen we ervoor om hierop in te gaan”, vertelt schepen van mobiliteit Eric Janssens (cd&v).

Maar liefst 3 Katelijnse kandidaten op de hogere cd&v-lijsten in juni!

Dat het een druk verkiezingsjaar wordt, is intussen wel duidelijk. Vanuit Sint-Katelijne-Waver zullen er maar liefst drie cd&v-ers op de bovenlokale lijsten staan. Al even was geweten dat Liesbet Sommen de tweede plek zal bekleden op de Europese lijst. Ook onze jongste kandidaat Hinse Wouters zal je op de lijst terugvinden (Vlaams, plaats 27) en onze lijsttrekster Sarah De Keyser op de federale lijst (plaats 5).

Nieuwe toegankelijke bushalte langs Mechelbaan

Deze legislatuur vormden we al enkele bushaltes om tot volledig toegankelijke bushaltes. Nu is het de beurt aan de bushalte langs de Mechelbaan tussen de Wolvenstraat en de Oude Bergstraat.