Gemeente koopt gronden aan voor extra bos en voetbalveld KGR Katelijne

Sarah De Keyser

De gemeenteraad van Sint-Katelijne-Waver heeft groen licht gegeven voor de aankoop van enkele gronden langs de Valkstraat. Het gaat om een oppervlakte van 1,5 hectare. Door de aankoop zal voetbalclub KGR Katelijne al haar activiteiten kunnen samenbrengen op één plek. Een ander deel van de aangekochte grond zal ruimte bieden aan nieuw bos.

“KGR Katelijne heeft momenteel terreinen op twee plaatsen: langs de Valkstraat en langs de Borgersteinlei. Dat zorgt voor extra kosten en extra logistieke last. De club is al even vragende partij om al haar activiteiten samen te brengen op één locatie”, vertelt schepen van sport Sven Verelst.
“Naast de huidige infrastructuur langs de Valkstraat ligt een groot terrein dat momenteel niet gebruikt wordt. Dat zullen we nu aankopen.”

Bij de goedkeuring van het RUP zonevreemde recreatie in 2015 werden de percelen die de gemeente nu aankoopt al ingekleurd als recreatiezone en als boszone. Een deel van de aan te kopen gronden zullen ook gebruikt worden voor boscompensatie.
Ook het terrein langs de Borgersteinlei waar zich nu een voetbalterrein bevindt, zal na de verhuis een groene invulling krijgen.

In totaal gaat het om 15.333 vierkante meter. Het gemeentebestuur betaalt 154.750 euro. Er is nu nog een stuk grond tussen de aan te kopen percelen dat de gemeente moet verwerven. De gesprekken met deze eigenaars zijn volop bezig. Wanneer ook dat perceel kan aangekocht worden, kan het extra voetbalveld mogelijk gemaakt worden.

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Maar liefst 3 Katelijnese kandidaten op de hogere cd&v-lijsten in juni!

Dat het een druk verkiezingsjaar wordt, is intussen wel duidelijk. Vanuit Sint-Katelijne-Waver zullen er maar liefst drie cd&v-ers op de bovenlokale lijsten staan. Al even was geweten dat Liesbet Sommen de tweede plek zal bekleden op de Europese lijst. Ook onze jongste kandidaat Hinse Wouters zal je op de lijst terugvinden (Vlaams, plaats 27) en onze lijsttrekster Sarah De Keyser op de federale lijst (plaats 5).

Nieuwe toegankelijke bushalte langs Mechelbaan

Deze legislatuur vormden we al enkele bushaltes om tot volledig toegankelijke bushaltes. Nu is het de beurt aan de bushalte langs de Mechelbaan tussen de Wolvenstraat en de Oude Bergstraat.

Primeur in onze gemeente: een natuurbegraafplaats!

Binnenkort heeft onze gemeente een eigen natuurbegraafplaats. Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver start eind deze week met de aanleg. Het is de bedoeling dat vanaf juli mensen hier hun laatste rustplaats kunnen vinden.