Fietsverbinding R6 krijgt vorm

Sarah De Keyser

De langverwachte aanleg van de fietsverbinding tussen de fietstunnel onder de R6 en de Liersesteenweg krijgt stilaan vorm. Dit fietspad loopt parallel met de ring en verbindt de Antwerpse- met de Liersesteenweg en hun fietspaden. Via de fietstunnel is er ook een aansluiting met de wijk Tivoli in Mechelen. De kostprijs bedraagt 225.000 euro, waarvan 1/3 gesubsidieerd wordt door het Kopenhagenfonds (subsidie voor veilige fietspaden). “Dit comfortabele fietspad wordt in betonverharding aangelegd en wordt binnenkort LED-verlicht. Het loopt over een afstand van zo’n 850 meter en is 3 meter breed. Ondertussen maken we ook plannen voor een verdere doortrekking vanaf de Liersesteenweg richting Zorgvliet”, zodat er ook een verbinding komt met de fietsostrade, aldus Eric Janssens, schepen van mobiliteit (cd&v).

Via de fietstunnel is er ook een aansluiting met de wijk Tivoli in Mechelen. De kostprijs bedraagt 225.000 euro, waarvan 1/3 gesubsidieerd wordt door het Kopenhagenfonds (subsidie voor veilige fietspaden). “Dit comfortabele fietspad wordt in betonverharding aangelegd en wordt binnenkort LED-verlicht. Het loopt over een afstand van zo’n 850 meter en is 3 meter breed. Ondertussen maken we ook plannen voor een verdere doortrekking vanaf de Liersesteenweg richting Zorgvliet”, zodat er ook een verbinding komt met de fietsostrade, aldus Eric Janssens, schepen van mobiliteit (cd&v).

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Maar liefst 3 Katelijnese kandidaten op de hogere cd&v-lijsten in juni!

Dat het een druk verkiezingsjaar wordt, is intussen wel duidelijk. Vanuit Sint-Katelijne-Waver zullen er maar liefst drie cd&v-ers op de bovenlokale lijsten staan. Al even was geweten dat Liesbet Sommen de tweede plek zal bekleden op de Europese lijst. Ook onze jongste kandidaat Hinse Wouters zal je op de lijst terugvinden (Vlaams, plaats 27) en onze lijsttrekster Sarah De Keyser op de federale lijst (plaats 5).

Nieuwe toegankelijke bushalte langs Mechelbaan

Deze legislatuur vormden we al enkele bushaltes om tot volledig toegankelijke bushaltes. Nu is het de beurt aan de bushalte langs de Mechelbaan tussen de Wolvenstraat en de Oude Bergstraat.

Primeur in onze gemeente: een natuurbegraafplaats!

Binnenkort heeft onze gemeente een eigen natuurbegraafplaats. Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver start eind deze week met de aanleg. Het is de bedoeling dat vanaf juli mensen hier hun laatste rustplaats kunnen vinden.