Fietsverbinding R6 krijgt vorm

Publicatiedatum

Auteur

Sarah De Keyser

Deel dit artikel

De langverwachte aanleg van de fietsverbinding tussen de fietstunnel onder de R6 en de Liersesteenweg krijgt stilaan vorm. Dit fietspad loopt parallel met de ring en verbindt de Antwerpse- met de Liersesteenweg en hun fietspaden. Via de fietstunnel is er ook een aansluiting met de wijk Tivoli in Mechelen. De kostprijs bedraagt 225.000 euro, waarvan 1/3 gesubsidieerd wordt door het Kopenhagenfonds (subsidie voor veilige fietspaden). “Dit comfortabele fietspad wordt in betonverharding aangelegd en wordt binnenkort LED-verlicht. Het loopt over een afstand van zo’n 850 meter en is 3 meter breed. Ondertussen maken we ook plannen voor een verdere doortrekking vanaf de Liersesteenweg richting Zorgvliet”, zodat er ook een verbinding komt met de fietsostrade, aldus Eric Janssens, schepen van mobiliteit (cd&v).

Via de fietstunnel is er ook een aansluiting met de wijk Tivoli in Mechelen. De kostprijs bedraagt 225.000 euro, waarvan 1/3 gesubsidieerd wordt door het Kopenhagenfonds (subsidie voor veilige fietspaden). “Dit comfortabele fietspad wordt in betonverharding aangelegd en wordt binnenkort LED-verlicht. Het loopt over een afstand van zo’n 850 meter en is 3 meter breed. Ondertussen maken we ook plannen voor een verdere doortrekking vanaf de Liersesteenweg richting Zorgvliet”, zodat er ook een verbinding komt met de fietsostrade, aldus Eric Janssens, schepen van mobiliteit (cd&v).

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Naschoolse opvang

Gisteren keurde de gemeenteraad het nieuwe subsidiereglement naschoolse opvang unaniem goed! De naschoolse opvang versterken is geen simpele, wel een heel belangrijke opdracht. Daarom geven we de scholen een financieel duwtje in de rug.

Opening Waver Dorp

Op zondag 10 mei werd het nieuwe Waverdorp officieel geopend door de burgemeester en de schepenen.
Er was veel volk en het was aangenaam vertoeven op het nieuwe dorpsplein.

De Belleman luidde het feest in en daarna volgden zoals gebruikelijk de officiële speechen.
Nadat het lint was doorgeknipt was het tijd voor het echte feest.
De aanwezigen konden genieten van gratis drank en een lekker stuk taart van een plaatselijke bakker.
De ambiance was goed en er werd zelfs een polonaise ingezet door de jeugdbewegingen en de mensen die wilden meedoen.

 

   

   

 

   

 

 

 



 

Elfde Valentijnsontbijt

Voor de elfde keer brachten de jongeren van cd&v Sint-Katelijne-Waver een heerlijk ontbijt bij meer dan 100 mensen aan huis.

Zaterdagnamiddag werden de ontbijten al gedeeltelijk klaar gemaakt



  
   
Tussen 8u en 11 u reden zeven chauffeurs door de gemeente om alle ontbijten te bezorgen.

Iedereen was tevreden en kon genieten van de verse pistolets met beleg.

Sommige hadden een fles Cava als extra