Zorgpunt werkt samen met Nederland

Steff Nouws

Het Zorgpunt aan het Kerkeneind trekt de aandacht van Bravis, het ziekenhuis van Roosendaal en Bergen-op-Zoom. Samen met Klina en onze gemeente gaan zij voor een Europees project waarbij nieuwe medische technologie gezamenlijk wordt ingezet.

Burgemeester Gaston Van Tichelt: “Klina is ver weg, vandaar is het goed dat Klina investeert in het Zorgpunt. Nu er door dit Zorgpunt ook een samenwerking kan komen met de Nederlandse kant, is dit een pluspunt om de medische dienstverlening beter bereikbaar te maken voor de Essenaren!”

Nieuws uit Essen

Essen herdenkt het einde van vier jaar bezetting tijdens WOII

80 jaar geleden werd Essen van de gruwel van WOII bevrijd door de Britten en Canadezen. Om dit te herdenken organiseert Gemeente Essen van 17 tot en met 20 oktober een bevrijdingsweekend op het domein van de Paters Redemptoristen. De eerste ‘bevrijdings’-activiteit vond nu al plaats op 16 juni in de vorm van een bevrijdingswandeling door Horendonk. De aanwezigen kregen een primeur en konden als eerste proeven van het speciale bevrijdingsbier.

Gemeente Essen krijgt 40.000 euro subsidie voor onderzoek herbestemming kerk Statie

Provincie Antwerpen selecteerde Gemeente Essen als één van de vier nieuwe dossiers voor onderzoek naar herbestemming van kerken. De gemeente past zelf de extra kosten bij zodat onderzocht kan worden welke nieuwe functies in de Sint-Antonius van Paduakerk in Essen-Statie zouden passen.

Sportkampioenenhuldiging 2023-2024

Dit jaar mochten we 24 individuele sporters 8 sportploegen en 2 duo sportteams, in totaal 132 sportkampioenen huldigen. Er werd ook een speciale prijs uitgereikt, de Brozen Niké, dit is een prijs van sportverdienste en werd uitgereikt aan Tom Meeusen voor zijn fantastische sportcarrière.