Ontdek onze zomerbrochure

Steff Nouws

Tijdens de zomer van 2023 verspreiden we met cd&v opnieuw een zomerbrochure. Klik verder om hem te ontdeken.

Klik hier om de brochure digitaal te raadplegen.

Nieuws uit Essen

Gele Doos wordt opnieuw uitgedeeld

De apothekers van Essen delen opnieuw Gele Dozen uit. De Gele Doos is, eenvoudig gesteld, een gele brooddoos die mensen in de koelkast bewaren en die essentiële medische informatie bevat. Het maakt het voor hulpverleners gemakkelijker om snel en persoonsgericht hulp te bieden.

Riolering woonbos Wildert, fase 1 eindelijk in de startblokken!

De gemeenteraad keurde de samenwerkingsovereenkomst tussen Aquafin, Fluvius en de gemeente goed.  Reeds geruime tijd startte het ontwerp voor dit megaproject van meer dan 20 miljoen Euro, waarvan de gemeente ruime 4 miljoen euro zal dragen. Fase 1 is de zone tussen de Eekhoornlaan en de Vijverlaan.  Steenovenstraat, Nolsebaan en Velodreef krijgen een nieuw wegprofiel.

Nieuwe kazerne aan grens: Essen wil inspraak

Vlakbij de grens, op grondgebied Roosendaal, wil Defensie een nieuwe kazerne bouwen voor de special forces. Voor raadslid Jan Suykerbuyk (CD&V) reden om in de gemeenteraad burgemeester Van Tichelt ( CD&V) hier over aan de tand te voelen.