Ontdek onze voorjaarsbrochure

Steff Nouws

Onze mandatarissen en bestuursleden bussen de volgende weken onze nieuwe voorjaarsbrochure in de Essense brievenbussen. Ontdek hieronder de brochure online.

Nieuws uit Essen

Eerste inclusief multimovepad in Vlaanderen

Het inclusief multimovepad is een beweegpad van 1.2 km lang en bestaat uit 8 speeltoestellen die vanaf het ontwerp zijn aangepast om zoveel mogelijk kinderen de kans te geven om samen te spelen, te bewegen en te leren van elkaar.
De speeltoestellen stimuleren de 12 basisbewegingen die elk kind moet oefenen en automatiseren om een volwaardige motorische groei te kunnen doormaken.
Hiermee willen we alle kinderen met en zonder beperking maximale ontwikkelingskansen geven, zegt Brigitte Van Aert, schepen voor sport en G-beleid (cd&v).

Essense kandidaten bij de bovenlokale verkiezingen

Vandaag maakte cd&v Provincie Antwerpen de volledige lijst voor de Vlaamse en Federale verkiezingen van 9 juni bekend. Twee Essense cd&v’ers nemen op 9 juni deel aan parlementsverkiezingen. Gert Raijmaekers doet dat vanop de 12e plaats van de Vlaamse lijst. Steff Nouws is terug te vinden op de 9e plaats van de federale lijst.

Opsporing kanker: Essen op niveau provincie

De resultaten van preventief kankeronderzoek in Essen lopen gelijk met de provinciale cijfers. Essen ontving van het Centrum voor Kanker Opsporing cijfers over preventief onderzoek naar baarmoederhals-, dikkedarm- en borstkanker. De cijfers gelden voor 2022.