Historische foto’s op nutskasten

Steff Nouws

Het schepencollege besliste om vijftien bijkomende elektriciteitskasten op openbaar domein te verfraaien met historische foto’s.

Zo krijgen we een netter openbaar domein, en de foto’s van vroeger geven een nostalgische toets aan de omgeving. Zo komen er foto’s van de Kerkstraat van vroeger, een optocht in de Nieuwstraat, van het Lazaret, de afspanning “Den Uil”, enz. Schepen Brigitte Quick: “Het is belangrijk dat het openbaar domein er netjes en verzorgd bijligt. Ook in de toekomst zullen we nog nutskasten bijkomend verfraaien.”

Nieuws uit Essen

Gemeente Essen krijgt 40.000 euro subsidie voor onderzoek herbestemming kerk Statie

Provincie Antwerpen selecteerde Gemeente Essen als één van de vier nieuwe dossiers voor onderzoek naar herbestemming van kerken. De gemeente past zelf de extra kosten bij zodat onderzocht kan worden welke nieuwe functies in de Sint-Antonius van Paduakerk in Essen-Statie zouden passen.

Sportkampioenenhuldiging 2023-2024

Dit jaar mochten we 24 individuele sporters 8 sportploegen en 2 duo sportteams, in totaal 132 sportkampioenen huldigen. Er werd ook een speciale prijs uitgereikt, de Brozen Niké, dit is een prijs van sportverdienste en werd uitgereikt aan Tom Meeusen voor zijn fantastische sportcarrière.

Stralende gezichten op Dag van de Buitengewone Kanjer

Er moet niks en er kan vanalles, op de Dag van de Buitengewone Kanjer, bij de” Schamhoeve “ van Jan en Rien Uytdewilligen. De plek waar alle kanjers zich thuis voelen. Het doel van deze dag is alle Essense kinderen en jongeren met een beperking een supertoffe dag bezorgen en hun ouders die dag ontzorgen. Al 22 jaar organiseert de gemeente deze dag, dit jaar was het thema : “Regenboog”.