Grote investering op Rijkmaker

Steff Nouws

Onze burgemeester Gaston Van Tichelt legde de "eerste steen" van het nieuwe bedrijfsverzamelgebouw op Rijkmaker. Twintig bedrijven kunnen hier een vaste stek krijgen.
Gaston legde in zijn speech de nadruk op het belang van de Rijkmaker. Dankzij de bedrijven worden er jobs gecreëerd zodat Essenaren dichtbij huis werk vinden. En naast deze jobs zorgen zij voor sponsoring van verenigingen en natuurlijk ook voor belastinginkomsten voor de gemeente. Op Rijkmaker zijn er schitterende bedrijven gehuisvest waarop we als gemeente heel fier mogen zijn.

Burgemeester Van Tichelt gaf toelichting over de uitbreidingsplannen van Rijkmaker aan de kant van Schriek. De volgende jaren wil hij dat de Rijkmaker in zijn geheel opgewaardeerd wordt met een dynamisch parkmanagement. Een aantrekkelijk bedrijventerrein is voor Essen cruciaal en een belangrijk uithangbord. De Rijkmaker is voor de gemeente en voor de burgemeester een belangrijk aandachtspunt!
Foto: Jeni Real Estate

Nieuws uit Essen

Essen herdenkt het einde van vier jaar bezetting tijdens WOII

80 jaar geleden werd Essen van de gruwel van WOII bevrijd door de Britten en Canadezen. Om dit te herdenken organiseert Gemeente Essen van 17 tot en met 20 oktober een bevrijdingsweekend op het domein van de Paters Redemptoristen. De eerste ‘bevrijdings’-activiteit vond nu al plaats op 16 juni in de vorm van een bevrijdingswandeling door Horendonk. De aanwezigen kregen een primeur en konden als eerste proeven van het speciale bevrijdingsbier.

Gemeente Essen krijgt 40.000 euro subsidie voor onderzoek herbestemming kerk Statie

Provincie Antwerpen selecteerde Gemeente Essen als één van de vier nieuwe dossiers voor onderzoek naar herbestemming van kerken. De gemeente past zelf de extra kosten bij zodat onderzocht kan worden welke nieuwe functies in de Sint-Antonius van Paduakerk in Essen-Statie zouden passen.

Sportkampioenenhuldiging 2023-2024

Dit jaar mochten we 24 individuele sporters 8 sportploegen en 2 duo sportteams, in totaal 132 sportkampioenen huldigen. Er werd ook een speciale prijs uitgereikt, de Brozen Niké, dit is een prijs van sportverdienste en werd uitgereikt aan Tom Meeusen voor zijn fantastische sportcarrière.