Fietsbieb blaast 1ste verjaardagskaarsje uit

Steff Nouws

Op 27 augustus 2022 is Fietsbieb Essen van start gegaan. De Fietsbieb biedt tweedehands fietsen aan, van loopfietsjes tot 26 inch kinderfietsen (3 tot 12 jaar). 1 jaar later zijn er 71 fietsen uitgeleend en staan er 40 kinderfietsen klaar om uitgeleend te worden.

De Fietsbieb is een sterke samenwerking tussen Beweging.net Essen en de gemeente en draait volledig op vrijwilligers. Een team van 7 enthousiaste vrijwilligers nemen het ganse takenpakket op. Van foto’s maken, administratie opvolgen tot alle fietsen veilig in orde maken: zij doen het allemaal. Dankzij hen kunnen we zo’n prachtig resultaat van 1 jaar Fietsbieb voorleggen.Een dikke proficiat voor deze fantastische ploeg van vrijwilligers!

Iedereen kan bij Fietsbieb Essen een kinderfiets ontlenen, ouders, grootouders, scholen, jeugdbewegingen, iedereen is van harte welkom. Delen is het nieuwe hebben, het is goed voor je portemonnee, het milieu en toegankelijk voor iedereen.

Heb je thuis een kinderfiets dat niet meer wordt gebruikt? Schenk de fiets een tweede leven en breng hem naar de Fietsbieb, jij krijgt in ruil een jaar lidmaatschap gratis, dat je kan houden of weggeven. De keuze is volledig aan jou. Per jaar betaal je 20€ lidmaatschap en per fiets wordt er 20€ waarborg gevraagd , deze waarborg krijg je terugbetaald als je de fiets terug brengt. Wordt de fiets te klein, dan kan je hem gratis omruilen in een groter exemplaar.

Fietsbieb Essen zoekt nog handige vrijwilligers om hun team te versterken, interesse? Neem contact op met Monique Versmissen: [email protected]

Op de website: www.fietsbieb.be kan je de fietsen in voorraad bekijken en reserveren + openingsuren. Je vindt de Essense Fietsbieb in Nieuwstraat 27, 2910 Essen

Nieuws uit Essen

Essen herdenkt het einde van vier jaar bezetting tijdens WOII

80 jaar geleden werd Essen van de gruwel van WOII bevrijd door de Britten en Canadezen. Om dit te herdenken organiseert Gemeente Essen van 17 tot en met 20 oktober een bevrijdingsweekend op het domein van de Paters Redemptoristen. De eerste ‘bevrijdings’-activiteit vond nu al plaats op 16 juni in de vorm van een bevrijdingswandeling door Horendonk. De aanwezigen kregen een primeur en konden als eerste proeven van het speciale bevrijdingsbier.

Gemeente Essen krijgt 40.000 euro subsidie voor onderzoek herbestemming kerk Statie

Provincie Antwerpen selecteerde Gemeente Essen als één van de vier nieuwe dossiers voor onderzoek naar herbestemming van kerken. De gemeente past zelf de extra kosten bij zodat onderzocht kan worden welke nieuwe functies in de Sint-Antonius van Paduakerk in Essen-Statie zouden passen.

Sportkampioenenhuldiging 2023-2024

Dit jaar mochten we 24 individuele sporters 8 sportploegen en 2 duo sportteams, in totaal 132 sportkampioenen huldigen. Er werd ook een speciale prijs uitgereikt, de Brozen Niké, dit is een prijs van sportverdienste en werd uitgereikt aan Tom Meeusen voor zijn fantastische sportcarrière.